Demokratizacija je ključna riječ u modernoj trgovini vinom. Demokratizacija vina označuje dva naizgled suprotna procesa. S jedne strane, u mnogim se svjetskim supermarketima (i nekim domaćim) mogu kupiti najbolja vina na svijetu, od Perignona i Latoura do Lafitea. Kod nas su, pak, u samoposluživanja ušle prestižne etikete Coronice, Matoševića, Koraka, Simčiča ili Movie i mnogih drugih važnih hrvatskih i slovenskih vinara.
S druge strane, demokratizacija vina označava prevažan proces podizanja kvalitete vina koja nisu jako skupa. Možda najvažniji tržišni napredak u suvremenoj vinskoj industriji predstavlja činjenica da za deset eura možete kupiti vino vrijedno internacionalne zlatne medalje, dok za 60 kuna i manje možete nabaviti niz vina sa srebrnom i brončanom medaljom.
Demokratizacija vina znači da su vrhunska vina dostupna skoro svakome osim onim kupcima koji i dalje žele kupovati vina pakirana u nesretne plastične demižonke (bag in box neusporedivo je kvalitetnija opcija).
Hrvatska su vina, kako znamo, ove godina osvojila čak 170 medalja na Decanterovim Svjetskim nagradama. Izdvojili smo dobitnike srebrnih i brončanih medalja koji su šire dostupni u maloprodaji i koštaju do 60 kuna. Izbor je zaista vrlo dobar, osobito kad je riječ o bijelim vinima.