Jadranka u Vukovarskoj, blizu Zagrepčanke, počela je posluživati hranu prije sedam godina. U prvih je godinu ili dvije Jadranka bila tipična gradska zalogajnica, s puno narodnih jela na žlicu, koja su bila prilično jeftina i ne odveć zanimljiva. Zadnji smo puta ondje jeli 2015. godine. Salata od mahuna i kuhane govedine nije bila loša, ali ni ništa posebno. Sada je Jadranka jedan od najpopularnijih zagrebačkih bistroa za ručak, u koji se između 12 i 2 često ne može ući.
Što se promijenilo? Prvo, hrana je otišla jako upmarket. Narodna jela na žlicu gotovo da su nestala s Jadrankina menija (danas su od takvih jela imali jedino varivo od kelja) da bi ih zamijenili dosta ambiciozniji sastojci. Na današnjem smo meniju među ostalim zatekli janjeće kotlete, ramstek, file lososa i francusku gusju jetru. Ta jela razbijaju gornju granicu od 10 eura tipičnu za zagrebačke bistroe orijentirane na ručak, ali su i dalje jeftinija od slične hrane u restoranima u centru.
Tehnički precizno ispečen vrlo veliki lososov steak s uzorno hrskavom kožom košta 96 kuna, cijena uključuje i prilog. Rougieva gusja jetra tridesetak su posto jeftinija nego drugdje. Drugo, Jadranka ima apsolutno nevjerojatnu vinsku listu. Čak se šezdeset vina svakodnevno toči na čaše, što zaista nikad nismo vidjeli u Zagrebu osim u Dobrim vinima u Green Goldu, koja su se zatvorila prije dosta godina.
Ova golema, živa, tekuća vinska lista obuhvaća domaće klasike i male proizvođače, kao i niz uvoznih vina, uključujući nekoliko šampanjaca. Iza impresivne Jadrankine vinske karte stoji MIVA, jedan od vodećih hrvatskih distributera vina i jakih pića. MIVA je, naime, vlasnik Jadranke. Jadranka je, ustvari, uvjerljivo najpopularniji kvartovski bistro, ali i MIVIN showroom, gdje dolaze njeni poslovni partneri.
Kombinacija ove dvije funkcije odlično funkcionira, u što se može uvjeriti svatko tko prođe jugozapadnim dijelom Vukovarske ulice iza podneva. Danas smo za desert, uz Glenmorangie Nectar d’Or, dobili neobično ukusnu tortu od čokolade i maka, s izvrsnom teksturom čokoladne glazure: to nas je možda najviše iznenadilo, jer bistroi posvećeni ručku na poklanjaju puno pozornosti desertima. No, čak šezdeset vina na čaše definitivno je onaj strateški element, koji Jadranku izdvaja od svih drugih zagrebačkih restorana i bistroa.