Sarma je vjerojatno jedno od najpopularnnijih hrvatskih narodnih jela. Svi znamo da ne nema Nove godine bez sarmi i da ona prastara medijska priča o hrvatskim turistima koji na skijanje u inozemstvo voze lonce sarmi, nije posve neutemeljena.
No, zanimljivo je da je sarma jedno od rijetkih naših tradicijskih jela koje je doživjelo ozbiljno i raznoliko vrednovanje u restoranskoj industriji. Zalogajnice poput Budweiserea i Šime, koje su otvorile ovogodišnju sezonu, poslužuju velike porcije klasičnih “domaćih ” sarmi od miješanog mesa.
Cijena sarme u zagrebačkim zalogajnicama kreće se izmedju 40 i 55 kuna, što gostu omogućuje obilan ručak za prihvatljiv novac, a restoranu solidnu zaradu. U Okrugljaku, koji kuha odlične, raskošne sarme poslužene s većim komadom suhog mesa, porcija je lani koštala 75 kuna, što nije puno za tu vrstu restorana.
Vinodol je posljednjih godina servirao elegantne, moderne inačice sarmi: jedne su zime listovi kiselog zelja bili punjeni isključivo govedinom, što je gotovo radikalna intervencija s obzirom na zagrebački običaj koji nalaže miješano meso za nadjev.
Sarma je, što je posebno interesantno, ušla i u repertoar visoke hrvatske kuhinje, pa je Jeffrey Vella u Barbieri’su pripremao vrlo elaboriranu i sofisticiranu verziju jednog od najpopularnijih hrvatskih jela. Vidjet ćemo hoće li se ove sezone u fine dining verziju sarme upustiti Filip Horvat ili Bernard Korak. U svakom slučaju, sarme se u idućih nekoliko mjeseci neće moći izbjeći, čemu se veselimo.