“Mi nismo samo neko mjesto. Mi hranimo 65.000 obitelji i zato se naš glas mora čuti,” poručuje Nacionalna udruga ugostitelja u n ovom video spoatu koji se pojavio na društvenim mrežama. Cilj videa je upozoriti javnost na stvarnu važnost ugostiteljskog sektora i njegovih najpodcjenjenijih uloga – one ekonomske i uloge faktora kohezije u zajednici.
[adsense_content_v2]
Osim što je nosivi stup turizma, hrvatskog core biznisa, i glavni kanal prodaje poljoprivrednicima, ugostiteljstvo je sektor koji nadopunjava, često i zamjenjuje školski sustav jer mladima omogućava brzi ulazak na tržište rada i napredovanje na tom tržištu kroz rad i mentoriranje. Lokali su mjesta na koja okupljaju ljude, daju osjećaj zajednice, a najbolji restorani i barovi, kao što znamo, promotori su zemlje i, kao i drugdje u svijetu, imaju sve važniju ulogu u njenom brendiranju.
Nekompetenetnost, politička manipulacija i nemar s kojim se hrvatska Vlada odnosi prema ugostiteljima u pandemiji, nažalost su očekivani. No i vlade najjačih gastronomskih zemalja na svijetu poput Francuske, Italije i Španjolske, koje su se na globalnom tržištu protekcionistički štitile svoju restoransku, vinsku industriju i poljoprivredu, ove su godine pokazale gotovo jednako nerazumijevanje prema svojim ugostiteljima.
Neshvaćanje golemih promjena u poziciji i razvoju ugostiteljstva zadnjih desetak godina nije samo hrvatski problem, ali za razliku od ostalih europskih ugostitelja, oni u Hrvatskoj i prije pandemije su radili u izrazito neprijateljskom okruženju birokracije, loših strukovnih škola, brutalnih poreza, nelogičnih propisa i parafiskalnih nameta, zbog čega su u krizu ušli preslabi. Za hrvatsko je ugostiteljstvo presudno da Vlada Andreja Plenkovića shvati da manevarskog prostora zapravo nema i da hitno mora povući strateški ispravne poteze poput smanjenja PDV-a, uvođenja logičnijih mjera i pravičnije podjele državne pomoći. Novi video spot Nacionalne udruge ugostitelja vrlo efikasno sažima tu poruku.