“I mi smo donekle usporili s predviđenim investicijama ali ih nismo u potpunosti zaustavili. Primjerice, upravo ovih dana, u siječnju, u tijeku su radovi na proširenju skladišta i proizvodnog prostora. Kušaonica je također u završnoj fazi, a moram naglasiti da smo završili barrique salu, prekrasno uređenu dvoranu s barrique bačvama, velikim drvom i betonskim jajima drukčjima od ostalih takvih posuda. Posebno ćemo se posvetiti radu s betonskim jajima,” rekao nam je Jakša Krajančić, vlasnik korčulanske butikne vinarije Nerica, koja je zahvaljujući snazi brenda i maloj proizvodnji od tek nekoliko desetaka tisuća buteljki, sasvim solidno podnijela kriznu godinu.
[adsense_content_v2]
“Moram reći da sam iznimno zadovoljan našim lanjskim prodajnim rezultatima. O tome najbolje govori činjenica da ćemo u ovu sezonu ući s Nericom iz ovogodišnje berbe a ne iz 2019. Dakle, skoro sve smo prodali,” naglasio je gospodin Krajančić. Nerica je prije pet godina uspostavila novi, izrazito moderni model korčulanskog pošipa.
Nerica je prvi korčulanski pošip koji je spojio visok stupanj svježine i zelene aromatske elemente s profilom tipičnog mediteranskog bijelog vina. Tržišni je uspjeh bio zajamčen, a Nerica je postala svojevrsni uzor za niz drugih pošipa. Zlatnom Decanterovom medaljom prije dvije i pol godine Nerica se potvrdila kao vrhunsko vino međunarodnog ranga, što je dodatno učvrstilo njen položaj ne tržištu.
“Naravno da je svaka medalja dobrodošla,” kaže Krajančić, “Ponosni smo na svaku pohvalu, na svaku dobru riječ i sve nam to daje snagu da ustrajemo. Medalje su dobar vjetar u leđa. One definitiivno utječu na prodaju vina. No, isto tako moramo biti svjesni da je put do zlatne medalje iznimno težak, a da je naš posao poslije takvih nagrada još teži jer su očekivanja potrošača veća. Najveći utjecaj na prodaju zapravo ima održivost konstante kvalitete. I to je, ustvari naš strateški cilj; kontinuirana visoka kvaliteta.”
Zanimljivo je da je Nerica jedna od rijetkih hrvatskih vinarija koja se u kriznoj godini nije željela okrenuti prema supermarketima. Krajančić je i lani najviše vina prodao u HoReCi i u vinariji. Ovdje, naravno, treba podsjetiti da je Korčula definitivno bila jedna od pobjednica prošlogodišnje turisitčke sezone.
Jakša Krajančić nije, barem zasad, zainteresiran za maloprodaju u trgovačkim lancima, ali je itekako zainteresiran za izvoz. “Fokusiranje na izvoz jedno je od trajnih rješenja za položaj hrvatske vinske industrije. Naravno, u određenom postotku. I mi upravo radimo na izvozu. No, za dugoročnu profitabilnost hrvatske vinske industrije najvažnija je kontinuirana kvaliteta. Kontinuirana kvaliteta glavni je preduvjet za uspješan plasman vina i na hrvatskom i na inozemnim tržištima. Veće oscilacije u kvaliteti su nedopustive,” drži Krajančić.
Nerica, prva vinarija koja je komercijalno počela proizvoditi vina od crnog pošipa, spada u manju grupu hrvatskih proizvođača vina koji su iz epidemijske godine izašli s prilično jasnom vizijom budućnosti svojih proizvoda.