Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

U supermarkete su stigle popularne zagrebačke Popup Corn kokice. Sea Salt su izvrsne, ostale trebaju bolje sastojke i recepture

popup-corn-kokice

Prošle zime na rijetkim prodajnim mjestima u Zagrebu počele su se pojavljivati raznobojne vrećice Popup Corna. Negdje oko Božića slučajno su nas negdje ponudili Popup Spicy kokicama s istočnjačkim začinima. Privukle su nam pažnju jer su bile lagane, hrskave i imale su zanimljiv okus. Idućih nekoliko dana pokušali smo kupiti i druge okuse, ali osim na web stranici Popup Corn je bio dostupan samo na rijetkim mjestima u gradu. Iako im je prodaja na web stranici odmah dobro krenula, tek su uspostavljali distribuciju i mrežu dobavljača. 

Lockdown, recenziranje desetaka dostava i božićne aktivnosti odvukli su nam pažnju pa smo zaboravili na Popup Corn, iako su nam se njihovi setovi s različitim vrstama kukuruza i začinima učinili odličnom idejom za poklone. Sjetili smo ih se prije dva dana, kad smo u Konzumu na Gračanima ugledali šarenu liniju njihovih vrećica s bazičnim okusima (imaju dvije linije, Gourmet i Regular, obje su sada dostupne u Konzumu). 

Popup Corn je brend zagrebačke firme Pop Corn Factory, koju je usred drugog lockdowna pokrenuo Marijan Babić, čovjek iz rent-a-car biznisa. Kokice proizvode u Bregani, kapacitet pogona je više od 200 tisuća vrećica mjesečno. Teško je zamisliti logičniji tajming za otvaranje tvornice kokica od masovnog zatvaranja u kuće i života pred ekranima (osnivač sujena ideju došli tijekom prvog lockdowna).

popup

Ideja je bila pokrenuti održivu proizvodnju kvalitetnih domaćih kokica od hrvatskog kukuruza, s dobrim, također lokalnim dodacima. Popup je prvi regionalni brend koji pokušava ozbiljno pristupiti kupovnim kokicama. Što nije mali izazov.

Ukusi publike formirani su na groznim kokicama koje se u vrećama iskrcavaju u akvarije multipleks kina, pune umjetnih okusa i masnoće, ili na supermarket kokicama nakrcanima solju i aditivima za hrskavost i trajnost. Prave kokice nisu agresivna grickalica, naprotiv. Trebale bi biti lagane i nježne, s finim okusom prženog kukuruza i bez tragova masnoće. U usporedbi s kokicama na koje smo navikli, takve kokice mogu na prvu djelovati bezlično. Cijena je također prepreka za proizvođača, ova kategorija kokica duplo je skuplja od industrijske kokurencije (jedanaest kuna prema tri do pet kuna), iako su Popup kokice pet kuna jeftinije od njima sličnijih Alnaturinih.

popup-gourmet

Pop Corn Factory kokice proizvodi u dva oblika. Butterfly, raspucane kokice od većeg zrna kakve obično kupujemo, pečemo doma i jedemo u kinima, koriste za Regular liniju, jer je njihov oblik pogodan za maslac, zadržava sol i suhe začine, dok mushroom, okrugle kokice u obliku gljive, koriste za Gourmet liniju jer su pogodnije za preljeve, čokoladu i masnije dodatke. Kokice su ručni rad, pečene na zraku što im da je lakoću, ne koriste GMO sastojke, tekstura je izvrsna i nijedna kokica bez obzira na začin i preljev nije gnjecava ili žilava, što se često događa u pakiranim gourmet kokicama. 

Lakoća, malo kalorija i hrskavost najveći su aduti Pop Up Corna. Okusi su druga priča. Probali smo četiri Regular okusa, obične slane kokice, Mediteranske, kokice s maslacem i slatke kokice s bijelom i crnom čokoladom.

Butter kokice s malsacem imaju neobično čist miris, bez onih groznih aroma iz kina, minimalno masnoće, korektan okus ali su nažalost posve neslane. Isti problem imaju i Mediterranean kokice pečene na maslinovu ulju. Divno mirišu na sušeni ružmarin i bosiljak, ali nemaju nikakvog okusa, niti okusa kukuruza kojega u kokicama s maslacem ipak ima. Osjete se samo začini i lagana oštrina slična onoj u sušenom luku ili vlascu. 

Najbolji dojam ostavile su obične slane kokice, za koje proizvođač kaže da su posoljene solju iz Ninske solane. Prozračne, nježnog okusa i optimalno slane, Sea Salt su kokice koje se mogu jesti u golemim količinama bez neugodnih ostataka masnoće i soli u ustima. Popup Sea Salt su trenutno najbolje kupovne kokice na tržištu.

Ugodno su nas iznenadile i čokoladne kokice, barem mirisom i teksturom. Kad zaronite nos u vrećicu osjetite samo čokoladu, kokice su savršeno hrskave iako su prekrivene s dosta čokolade. Problem je u tome što ta čokolada ništa ne valja. Preslatka je, bez ikakvog karaktera. Proizvođač kaže da koristi Kanditovu čokoladu, što sve objašnjava. Šteta, jer su Popup kokice sa svojim vrlo blagim okusom, idealni nosači za preljeve bogatih okusa.

Isti je problem još vidljiviji u Gourmet liniji, s okusima “tartufa”, čvaraka, parmezana i češnjaka, u kojoj gotovo nijedan od okusa ne može potpuno opravdati očekivanja iz naziva. Takve se kokice naprosto ne mogu mogu napraviti s autentičnim i kvalitetnim sastojcima, jer su oni preskupi i nedovoljno dostupni za veću proizvodnju grickalica po normalnoj cijeni. 

Bez obzira na prigovore, Popup Corn kokice su ambiciozan proizvod. Svaka kokica u vrećici je jednako pečena, ne lomite zube na zagorenim zrnima kukuruza, nema razmrvljenih komadića kokica na dnu vrećice, sve lijepo mirišu i ne osjećate se krivi ako ih jedete u većim količinama. S obzirom da je riječ o novom brendu koji je u rekordnom roku okupio publiku i došao na police supermarketa, za očekivati je da će se recepture poboljšavati u budućnosti.

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

U supermarkete su stigle popularne zagrebačke Popup Corn kokice. Sea Salt su izvrsne, ostale trebaju bolje sastojke i recepture

by Kult Plave Kamenice time to read: 4 min