“Škrta zemlja čuva svoje blago” pjevala je klapa u reklamnon bloku uovči Dnevnika prije četrdesetak godina. Škrta zemlja čuva svoje blago bio je napjev uz kojeg se reklamirao Babić šibenske vinarije Vinoplod. Vinoplodov se Babići punio u tri linije: crnu u boci od litre koja je bila loša, crnu u buteljki koja je bila prihvatljvia i crvenu u buteljki koja je prije rata bila najcjenjenije hrvatsko crno vino uz Dingač, Postup i možda Pharos.
“Škrta zemlja čuva svoje blago” bila je ilustrirana prizorima dramatičnih vinograda babića u terasastom kamenjaru šibenskog zaleđa: svatko tko voli prirodu morao je biti fasciniran pejsažima vinograda babića, i nikome nije padalo napamet propitivati zašto je Crveni Babić bio jedno od najskupljih hrvatskih i jugoslavenskih vina.
Poslije Domovinskog rata i privatizacije Vinoplod je prolazio kroz dugotrajnu traumatičnu fazu koja je uništila njegov vinski portfolio. Negdje krajem 90-tih netko u Vinoplodu odlučio je pustiti na tržište Crveni Babić u visokoj boci od pola litre, po još višoj cijeni. Ali, što će vam u restoranu boca crnog vina od pola litre? Tri četvt litre jedva da je dovoljno.
Zatim su se vratili normalnoj buteljki, s bijelo-crvenom etiketom. Vinoplod se već dugo borio za zrak usred golemih financijskih problema, pa ni najbolja njihova vina više nisu bila dobra.
Prije nekoliko godina Badel je kupio Vinoplod. Badel je nedavno pustio na tržište redizajnirani Crveni Babić, vino koje je svojedobno predstavljalo kriterij izvrsnosti u hrvatskoj vinskoj industriji.
Babić je, uz plavac, tribidrag i teran najvažnija crna hrvatska vinska sorta. Pa ipak, babića je na tržištu vrlo malo a najpoznatije su buteljke Lea Gracina i Testamenta (danas smo ponovo pili Testamentov neodoljivi Dalmatian Dog). Utoliko je Badelov/Vinoplodov obnovljeni Crveni Babić iznimno dragocjen doprinos revitalizaciji ovog plementog i autohotnog vinskog grožđa.
Grožđe za Crveni Babić dolazi s čuvene lokacije Jadrtovac, gdje i Testament ima svoje vinograde. Crveni Babić iz 2018. godine jako je svjež, srednjeg tijela, umjereno aromatičan i treba još dosta vremena. No, povratak legendarnog Crvenog Babića na široko tržište iznimno je važan događaj za hrvatsku vinsku industriju.