Thomy je opravdano legendarna švicarska tvornica kondimenata. Thomy je nastao prije Prvog svjetskog rata, kao proizvođač senfa. Prije Drugog svjetskog rata, Thomy je počeo pakirati senf u staklenke.
Godine 1951. Thomy je počeo proizvoditi majonezu, a danas je, kako se tvrtka opravdano hvali na svojim službeim stranicama, jedan od najprepoznatljivijih švicarskih brendova u zemlji i u svijetu. Prehrambeni gigant Nestle kupio je Thomy prije točno pedeset godina.
Thomy, čije su majoneze i senfovi došli na jugoslavensko i hrvatsko tržište davno prije raspada bivše države, ime je koje ulijeva pouzdanost. Utoliko nas je više razočarao jedan od novijih Thomyevih proizvoda, majoneza s avokadom.
Ovdje prvo valja reći da sve tvornice majoneze već dugo traže izlaz u novim okusima i sastojcima. Zvijezda je prije sedam ili osam godina lansirala majoneze s okusom čilija, pancete i jogurta; ona s čilijem prilično je dobra.
Thomy je majonezom s avokadom pokušao ciljati tržište potrošača koji žele jesti zdravo, a ne žele se odreći nezdravih prehrambenih navika. Ovaj je oksimoron, usput govoreći, dubinski uzrok većine neuspješnih dijeta.
Avokado je pun masnoća, ali je zdrav, pa je stoga, marketinški govoreći, jako pametno proizvesti majonezu sa zdravom masnoćom: oni potrošači, koji poslije devet navečer odlaze u hladnjak da bi neopaženo jeli, osjećat će manju grižnju savjesti ako na šnitu šunke ili kulena stavljaju “zdravu” nego nezdravu majonezu, premda će rezultati na vagi uvijek ostati isti ili će postati još gori.
No, problem Thomyeve majoneze s avokadom nije u kalorijskoj vrijednosti kao ni u zdravim ili nezdravim masnoćama. Problem Thomyeve majoneze s avokadom jest u činjenici da se u njoj ne osjeća avokado. Dakle, ni najveći obožavatelj avokada na slijepom kušanju ne bi prepoznao tragove avokada u Thomyevoj majonezi s avokadom. Što je i normalno, jer ona sadrži samo 10 posto avokadovog ulja.
Riječ je o uvjerljivo premaloj količini, da bi mogla utjecati na okus navodne majoneze s avokadom. Thomyeva majoneza s avokadom fejkani je proizvod, koji, zapravo, kompromitira ovaj povijesno vrijedan brend.