Zadnjih se tjedana, dakle, pisalo o žestokom taksističkom prenaplaćivanju u Dalmaciji, ali i u Istri. U stvarnosti, režim formiranja taksi cijena već je nekoliko godina toliko liberalan da de facto svatko može voziti po cijeni koju sam odabere, osim ako ne pripada nekoj od većih taksi tvrtki ili udruženja, koje imaju jasne i fiksne cijene. No, izvan tih tvrtki i udruženja cijene zaista divljaju, a mnogi se vozači ponašaju kao da su njihovi putnici gluhi i slijepi , pa ne znaju kako najbrže doći do odredišta: danas nas jr jedan zagrebački taksist vozio najzaobilaznijom mogućom rutom između Cvjetnog trga i Zvonimirove.
Kad smo mu prigovorili , ispričao se, kazao je da se zamislio, pa je i ugasio taksimetar na pola puta.
Da nismo iz Zagreba, čovjek bi uspio naplatiti duplu vožnju.
Taksisti su važan dio turističke industrije.
Oni su često prvi kontakt gosta s određenom destinacijom.
A tai kontakt, kako znamo iz nedavnog primjera pokušaja naplate 900 kuna od splitskog aerodroma do grada, može biti vrlo neugodan.
Zagreb je trenutno neočekivano pun turista, kao I domaćih posjetitelja.
Evo, stoga, kratkog vodiča kroz zagrebački taksi.
Zagrebačke smo taksiste svrstali u dvije grupe.
Prvu treba izbjegavati, a drugu smatramo više ili manje prihvatljivom.
Taksiji koje treba izbjegavati:
1.Taksiji sa žutim ili plavim pločicama ( na kojima ne piše 17 17) , i zagrebačkim tablicama.
Riječ je o taksistima koji ne podmiruju sve obveze prema zagrebačkom Radio taksiju, pa ne smiju poslovati unutar tog udruženja. Startnina iznosi šesnaest kuna, a taksimetar radi kako stigne, pa nikad ne znate koliko ćete zapravo platiti.
2.Taksiji sa žutim ili bijelim pločicama i dalmatinskim registracijama
Poslije turističke sezone u Zagreb dolazi puno taksista iz Dalmacije, s lokalnim cjenicima, pa se zna dogoditi da startnina košta 25 kuna a kilometar vožnje deset i više kuna. Jedan nam je taksist iz Makarske lani pokušao naplatiti vožnju od Gajeve do Maksimira više od sto kuna. Po normalnim cijenama, ta vožnja košta trideset kuna.
Ako nazovete taksi u centru Zagreba , i tražite vožnju do aerodroma, plati ćete između 80 i 120 kuna.
Ako neoprezno uđete u prvi taksi koji vas čeka na aerodromu, tu istu vožnju možete platiti 250 kuna.
Izbjegavajte aerodromske i kolodvorske taksije.
Zovite Uber ili Bolt.
Prihvatljivi taksiji
1.Zagrebački radio taksi ( broj 1717)
Zagrebački radio taksi i dalje je najbolja taksi služba u gradu. Startnina košta deset kuna i gotovo nikad ne dolazi do prenaplaćivanje . Međutim, unatrag pet ilii šest Radio taksi katkad voze vozači koji ne znaju ništa o Zagrebu i nisu osobito ljubazni.
Eko taksi najljubaznija je taksu služba u Zagrebu.Vozači su uglavnom uzorno pristojni, startnina košta samo četiri kune, i svaki vas taksist prvo pita želite li platiti karticom..
Eko taksi , nažalost, ima premalo vozila, pa se ponekad vrlo dugo čeka na vožnju.
Uber i Bolt mogu biti vrlo jeftini, ali i vrlo skupi, jer se u špicama cijene udvostručuju ili utrostručuju . Uber i Bolt u Zagrebu su prilično neorganizirani. pa vozači često otkazuju vožnje koje su prihvatili minutu ranije, a ponekad naprosto ne znaju promaći destinaciju.
Čini se da zagrebačkim Uberom i Boltom upravljaju krajnje nesposobno menadžeri.
4.Cammeo
Cammeo je jeftin( startnina iznosi pet kuna) i brzo dostupan. Cammeo, nažalost, zapošljava najnekompetentnije vozače u gradu. Cammeovi taksisti, načelno, ne znaju baš ništa o Zagrebu i o važnijim zagrebačkim adresama.