Danas smo vidjeli jumbo plakat za Heineken, s netipičnom porukom “Zvijezda svakog finog obroka.” Heineken, i mnogi drugi industrijski lageri, uglavnom se reklamiraju kao piva za druženje ili barska piva.
Dakle, vaše omiljeno industrijsko pivo iz supermarketa služi za to da biste se poslije posla opustili s kolegama, da biste uz utakmicu navijali s prijateljima ili da biste se zapili s društvom, rođacima ili bilo kojom osobom koju niste sto godina vidjeli, pa ste sad na nju naletjeli u kafiću.
Industrijski lageri nikad ne pokušavaju biti gastro piva. Ne samo zbog sadržaja, nego i zbog volumena: oni ciljaju na publiku koja želi barem dva ili tri piva u jednoj rundi, što može biti previše za pivo koje pijete uz hranu.
Pivo, naravno, jest omiljeno piće uz roštilj, burgere i pizzu, ali čak i u tim očiglednim kontekstima reklame za pivo nisu pravilo, a kamoli da bi se predstavljalo kao zvijezda svakog finog obroka, premda u ovom sloganu igra s Heinekenovom crvenom petokrakom nije bezvezna nego dubinski subverzivna.
Problem je, međutim, u sadržaju koji se skriva iza potencijalno provokativnih semantičkih interpretacija. Heineken, nažalost, ne može biti zvijezda ni jednog obroka, bilo da se radi o bureku, burgeru, ćevapima ili buzari od škampa. Heineken je razvodnjeno, bezokusno pivo s niskim ekstraktom, još nižim alkoholom i točno nula tijela. Heineken nema ni svježinu niti dobro pjeni.
Ta golema globalna pivovara namjerno je sterilizirala svoj glavni brend kako nikome ne bi smetao. Heineken je, zapravo, coca cola među pivima, s tim da coca cola ima puno jači okus. Heineken, ali doslovno, ne ide ni uz jedno jelo koje nam pada napamet; preblag je za pizzu ili ćevape, potpuno inferioran uz pečenu govedinu i neprimjetan uz salate ili bilo koja druga jela od povrća. Mineralna voda i cola neusporedivo su bolje opcija uz hranu od piva poput Heinekena.
Da ne govorimo o dobrim lagerima, kao što su Pilsner Urquell ili češki Budweiser, ili o craft pivima. Heinekenov pokušaj da uđe u svijet gastronomije spada među nekoliko reklama koje su najudaljenije od stvsrnosti. . Heinekenov promotivni odjel trebao bi što brže zaboraviti Zvijezdu svakog finog obroka pa se prebaciti na nešto primjerenije sadržaju tog piva s nula tijela, još manje karaktera i vrlo malo alkohola i ekstrakta .