Veoma često pišemo o niskoj kvaliteti najpopularnijih hrvatskih industrijskih piva. Ona doista ne valjaju. Međutim, njihova nekvaliteta perfektno korespondira sa stanjem na svjetskom tržištu industrijskih piva. Dubinski govoreći, Ožujsko, Pan i Karlovačko nisu lošiji od Heinekena, Corone ili američkog Buda koji se, posve ironično, reklamira kao King of Beers.
Glavna značajka Heinekena, Corone i američkog Budweisera jest da su sva tri piva namjerno isprana od bilo kakvog okusa i mirisa. Ona su vodenasta i neutralna. Ona nisu piva, nego osvježavajući napitci s nešto malo alkohola. Što nije slučajno.
Heineken može i zna proizvesti genijalni lager: svi koji se sjećaju Heinekena s kraja osamdesetih godina pamte kristalno čisto pivo punog tijela, s jakim retrookusom po hmelju, što sve nema veze s današnjim Heinekenom.
Corona je još teži slučaj. Meksička Cerveceria Modelo dugo je godina proizvodila sasvim korektnu Coronu i briljantno tamno pivo Negra Modelo. U zadnjih se desetak godina Corona pretvorila u beskarakterno osvježavajuče piće, koje se uopće ne može konzumirati bez limete ili limuna.
Američki je Bud oduvijek bio trash: radilo se o zamjeni za coca colu, za klince koji počinju piti alkohol. Veliki svjetski pivski brendovi namjerno su uništili kvalitetu kako bi zahvatili što masovnije tržište. Heineken je, među ostalim, smanjio ekstrakt i alkoholni udio u pivu. Takva se strategija pokazala suicidalnom, jer craftovi uzimaju sve veći dio tržišta, i to je logično. Govoreći o kvaliteti, ne postoji zaista nikakva razlika između Heinekena i Ožujskog.