Usred velikih inflatornih očekivanja supermarketi su reagirali baš onako kao što smo predvidjeli prije nekoliko dana. Drastično su snizili cijene mesa. U četvrtak navečer na nacionalnim smo televizijama vidjeli Lidlovu reklamu za lungić po cijeni od 36 kuna. Ovo je jedna od najnižih cijena najboljeg komada svinjetine unatrag najmanje pet godina.
Normalna cijena lungića do prije nekoliko mjeseci kretala se između 55 i 75 kuna za kilogram. A sada kad svi najavljuju rast cijena mesa i druge hrane, a mnogi proizvođači već su digli cijene, diskonterski lanac supermarketa srušio je cijenu svinjskog filea na manje od pet eura za kilogram.
U istom setu reklama vidjeli smo i Sparov oglas za druge rezove svinjetine po cijenama od 20 do 30 kuna, kao da smo u deflaciji a ne inflaciji.
Što nam sve ovo govori? Prvo, većina građana i dalje može kupovati meso za mali novac. Drugo, ako hrvatski proizvođači nastave dizati cijene, supermarketi, osobito diskonteri, mogli bi ih svojim rekordno niskim cijenama uvoznog smrznutog mesa uništiti u razmjerno kratkom razdoblju.
Hrvatska mesna industrija naprosto mora pronaći konkurentan odgovor na rast troškova proizvodnje. Dizanje cijena nije takav odgovor.