Tijekom jednog od brojnih sastanaka ugostitelja i predstavnika Ministarstva financija koji su se održavali u pandemijskim godinama, jedan je restorater optužio ministra financija Zdravka Marića da cijelu ugostiteljsku struku smatra prevarantskom. Ministar je reagirao vrlo žestoko: “To nije istina. Ja to nikad nigdje nisam rekao. Gdje ste to vidjeli ili pročitali?” pitao je gospodin Marić. Pa ipak, Zdravko Marić i njegovi najbliži suradnici, dosta je očigledno, doista smatraju cijelu ugostiteljsku struku, ili barem velik njen dio, prevarantskom i crnoburzaškom.
O tome podjednako svjedoče najnoviji porezni napad na restorane, kao i argumentacija kojom Marić opravdava ovu dosta nevjerojatnu akciju Porezne uprave. Zdravko Marić izjavio je, naime, da su poreznici primijetili veliki nesklad između ulaznih i izlaznih stavki u restoranima, pa su zato reagirali.
Ova izjava pokazuje da Marić i njegovi suradnici ne razumiju abecedu restoranskog posla. Neki restorani mogu raditi s odnosom food costa i izlaznih cijena jedan naprema deset, a neki jedan naprema dva, dva i pol. To je pitanje koje se regulira tržištem i žanrovskom orijentacijom pojedinog restorana. Neki restorani mogu nabavljati škampe za 80 kuna, a drugi za 250 kuna za kilogram, premda se radi o škampima iste veličine. Međutim, porijeklo i svježina nisu isti. Ovakvih je primjera doslovno milijun, jer roba s kojom restorani rade nije uniformirana, iako ima iste nazive i slične opise. Ona se mijenja iz dana u dan, kao i njena cijena.
Ali, ministar Marić o tome nema pojma. Zdravko Marić i njegovi suradnici pate od komunističke predrasude o ugostiteljima utajivačima poreza, koji voze bijesne aute i grade vile na Tuškancu. Što je sve duboko netočno: takvih je manje od pola posto.
Kult Plave Kamenice godinama redovito upozorava na neetičke i prevarantske prakse u hrvatskim restoranima. No , takve su prakse tipične su za manji dio restoranske industrije. Ako je gospodin Marić zaista želio uvesti red i izolirati i kazniti utajivače poreza, njegova je Porezna uprava morala izdvojiti osobito suspektne ugostitelje, što je prilično jednostavno; njih je moguće identificirati i na temelju osobne imovine i na temelju golemih prometa u kratkom razdoblju.
Umjesto toga, Porezna uprava napala je gotovo cijeli ugostiteljski sektor, i to uoči početka turističke sezone. Što je kontraproduktivno, nepravedno i predstavlja veći politički problem za premijera Plenkovića.