Prije skoro godinu dana jedan je zagrebački street food lokal ostao bez pomoćnog kuhara. Čovjek je obavijestio vlasnika da prelazi u dostavljače, jer mu se to više isplati . Otprilike u isto vrijeme direktor velikog zagrebačkog restoranskog lanca koji radi sa svim dostavnim službama, kazao nam je da Glovo i Wolt imaju ogroman problem zbog nedostatka radne snage. Čini se da se taj problem počeo rješavati masovnim prelaskom restoranskog osobljau dostavljače.
Jutros nas je nazvao vlasnik nekoliko veoma uspješnih zagrebačkih restorana, koji od prvog dana rade s Woltom: “Meni je u zadnje vrijeme više konobara prešlo u Wolt. Njihova je logika jasna. Dostavljač za šest ili sedam sati rada dnevno može zaraditi oko 12 tisuća kuna mjesečno. A odgovornost je nikakva. S druge strane, konobar se u restoranu mora držati milijun raznih pravila, mora svakodnevno raditi s bezbroj ljudi, mora tolerirati vlasnika i kuhare i mora stalno učiti. I sve to za sličan novac, uključujući i napojnice. A dostavljači sjednu na bicikl, stave slušalice i baš ih briga. Posao u dostavi postao je ozbiljno dobro plaćen, a potpuno je nezahtjevan.
Trend odlazaka konobara, uglavnom stranaca u dostavljače, mogao bi izazvati nove dramatične probleme za restorane,” smatra sugovornik Kulta Plave Kamenice, iskusni zagrebački restorater. Zanimljivo je da je Wolt nedavno povisio provizije nizu zagrebačkih restorana. Provizije su narasle za dva do tri posto, što nekim restoranima posao s Woltom čini rubno isplativim. Ugostitelji pretpostavljaju da su dostavne službe podigle provizije kako bi mogle bolje platiti radnu snagu koja im je nedostajala.
U svakom slučaju, sama činjenica da su dostavne službe koje rade s restoranima postale konkurencija tim istim restoranima kad je riječ o zapošljavanju, govori koliko se ugostiteljstvo promijenilo u proteklih nekoliko godina. Mnogi stari poslovni modeli danas više ne vrijede, a ugostitelji se doslovno svakodnevno moraju prilagođavati novim okolnostima na tržištu.