Jutarnji.hr jutros je prenio zanimljivu priču o nesretnom pokušaju stotinjak Engleza da u rujnu provedu vikend u Dubrovniku. Katastrofa se naslućivala već u Londonu.
Zrakoplov Wizz Aira satima je kasnio s polijetanjem jer uprava te notorno nepouzdane tvrtke nije mogla pronaći slobodnu posadu. Kad je avion napokon poletio, i kad se poslije dva sata leta približio Dubrovniku, pilot je morao obavijestiti već jako umorne i iziritirane putnike da ne može sletjeti u Dubrovnik, jer se digao jak vjetar koji slijetanje čini opasnim.
Wizz Airov avion skrenuo je za Split, gdje su autobusi trebali pokupiti sirote Engleze i odvesti ih u Dubrovnik. Međutim, kako je već bilo veoma kasno, a Split nije imao najavljen noćni let, splitski aerodrom bio je zatvoren. Pa je Wizz Airov zrakoplov sa sad već bijesnim putnicima za Dubrovniksletio u Zagreb, dakle 650 kilometara dalje od destinacije na kojoj su planirali provesti vikend.
U Zagrebu Engleze nitko nije dočekao, nije im osiguran ni hotelski smještaj ni autobusi za Dubrovnik, pa su mnogi Wizz Airovi putnici proveli noć na aerodromu, a neki su uzeli taksije do Dubrovnika; taksije su, tvrdi Daily Mail, plaćali po tisuću eura.
Za ovu tešku blamažu koja se pretvorila u antipropagandu hrvatskog i dubrovačkog turizma, kriv je, naravno, mađarski Wizz Air. Međutim, priča ima širu pozadinu, sa strateškim posljedicama za dubrovački turizam.
Svi Dubrovčani i svi oni koji redovito lete za Dubrovnik vrlo dobro znaju koliko je aerodrom u Čilipima nesiguran u jesenskim, zimskim i proljetnim mjesecima. Iza osam ili devet navečer dubrovački je aerodrom često izložen snažnom vjetru. Kad vjetar dosegne određenu brzinu, kontrolori automatski ne dopuštaju slijetanje a avioni se rutinski preusmjeravaju za Split.
Prije više od deset godina svaki smo mjesec morali poslovno putovati u Dubrovnik. Otprilike svaki treći ili četvrti let petkom navečer završavao je u Splitu, gdje smo se ukrcavali na autobuse za Dubrovnik.
Nesigurnost i disfunkcionalnost dubrovačkog aerodroma nesavladive su prepreke za daljnji razvoj dubrovačkog turizma, osobito izvan pune sezone, jer debakl koji se dogodio Wizz Airovim putnicima nije usamljen slučaj. Stoga je upravo neophodno, želimo li u Dubrovniku cjelogodišnji turizam, da Vlada počinje planirati izgradnju novog aerodroma na sigurnijoj lokaciji.