U vrijeme kad restoranska industrija puca pod pritiskom gostiju s jedne strane i unutarnjeg disbalansa s druge, jedna od najvažnijih europskih restoranskih grupa odlučila se na rijedak zaokret.
Alajmo grupa ima deset restorana s ukupno pet Michelinovih zvjezdica. Vode je braća Massimiliano i Raffaele Alajmo, s najvažnijim restoranom Le Calandre u Padovi u kojem je Massimiliano svojedobno postao najmlađi chef na svijetu s 3 Michelinove zvjezdice. Lani su najavili otvorenje novog restorana u Cortini, u kojem bi se kuhinja trebala prostirati na tri kata.
Alajmo grupa zaposlenicima svojih restorana nedavno je ponudila novi kolektivni ugovor kojim, kako kažu, žele poboljšati organizaciju rada, ravnotežu posla i privatnog života i zajamčiti šire profesionalne ekonomske mogućnosti. Chef Massimiliano Alajmo kaže da bi novi kolektivni ugovor njihove grupe trebao biti važan signal restranskom tržištu jer poboljšava uvjete rada na dva koncepta: priznanju i uključivosti. Evo što nude kao novi model održive restoranske industrije.
Nagrade – zaposlenicima je dostupan bonus za učinak i pozitivne inicijative tima, do 3000 eura po osobi bruto ako se postignu dogovoreni parametri produktivnosti, kvalitete, učinkovitosti i inovativnosti. Ovi bonusi umanjuju se samo za zamjenski porez Irpef i regionalne i općinske prireze smanjene na 5 posto.
Socijalne usluge – umjesto bonusa, radnici mogu birati socijalne usluge u vrijednosti do 30 posto većoj od bonusa. Te usluge uključuju investicije u informiranje i obuku, radionice i ostale programe koji jačaju CV zaposlenika i dižu im cijenu na tržištu.
Akademija Alajmo – svi zaposlenici imaju pravo na pohađanje Akademije Alajmo kako bi ostali u toku s trendovima i promjenama u restoranskom biznisu.
Unaprijed dogovorene otpremnine
Bolovanja – veći ukupan broj dana plaćenog bolovanja za djecu, dizanje dobne granice djece za koju zaposlenici imaju pravo na plaćeno bolovanje.
Ekstra odmor – Mogućnost plaćenog dopusta ili slobodnih dana za zaposlenike koji ih zatraže zbog težeg podnošenja pritiska.
Sve ove pogodnosti trebale bi osigurati Alajmo grupi zadovoljnije radnike, predvidljiviju organizaciju posla i dugoročno održivi biznis. Kroz ovakve, ozbiljne modele poslovnog odnosa restorana i zaposlenika, cijeli sektor mogao bi postupno izaći iz krize radne snage i fokusirati se na najbitnije-novi poslovni model cijele industrije.