U nekim zemljama poput, recimo, Slovenije, Tjedan restorana relevantna je manifestacija u kojoj sudjeluju prominentni restorani s uglednim chefovima. U Hrvatskoj se još prije šest ili sedam godina Tjedan restorana pretvorio u restoranski antipropagandu.
U hrvatskom Tjednu restorana najčešće sudjeluju drugorazredni i gubitnički lokali, o čemu svjedoči i lista novih restorana koji se prvi put pridružuju Tjednu restorana.
U Zagrebu u Tjednu restorana debitiraju Alternativa, simpatični i dezorijentirani bistro u Vlaškoj, pa Botanist, amaterski restoran u Remetincu, i još Kvatrić, ultrapopularni restoran sa solidnom hranom, koji se, nažalost, nedavno teško kompromitirao izmišljanjem Beba’s Burger Bara, mjesta koje ne postoji.
Usporedbe radi, prije desetak godina u hrvatskom Tjednu restorana sudjelovao ja Esplanadin Le Bistro. Zašto se, dakle, Tjedan restorana sunovratio od Esplanade do trivijalnih lokala, koji ne igraju baš nikakvu ulogu u hrvatskoj restoranskoj industriji?
Zato što se gosti koji su posjećivali restorane u tjednima promotivnih, zaista niskih a cijena, nikad nisu vraćali. Pa su skoro svi ozbiljniji restorani izgubili interes za sudjelovanje u Tjednu restorana. Hrvatski Tjedan restorana potrebno je drastično rekoncipirati. Tjedan restorana mora postati važan društveni i profesionalni događaj. Ili će ga skoro svi zaboraviti.