Najkompliciraniji problemi ponekad traže najjednostavnija rješenja. Grupa Coop, koja u Velikoj Britaniji ima lanac od 2500 supermarketa, odlučila je s prehrambenih proizvoda ukloniti oznake roka trajanja. Nadaju se da će tako smanjiti bacanje hrane i Britancima opterećenima inflacijom i posljedicama Brexita uštedjeti koju funtu.
Da budemo precizni, Coop ne uklanja potpuno rok trajanja s ambalaže jer bi kupcima tako prekršili prava i uskratili bitne informacije. Izbacuju oznaku “najbolje upotrijebiti do” i ostavljaju samo rok trajanja, onaj nakon kojega zaista ne bi trebalo konzumirati hranu. O terminu najbolje upotrijebiti do raspravlja se već godinama. On označava rok u kojem je hrana u najboljem stanju, ali mnogi prehrambeni proizvodi dobri su, sigurni i mogu se koristiti i dosta nakon isteka tog datuma. Kad su ga uvodili regulatori su imali dobre namjere zaštite kupaca, posebno kada je riječ o lako kvarljivim svježim proizvodima poput mlijeka i mesa. No pokazalo se da “najbolje upotrijebiti do” kupci uvelike doživljavaju isto kao rok trajanja pa bacaju hranu koju su mogli pojesti.
No, kad ukinete oznaku “najbolje upotrijebiti do” prodavači više ne znaju kako manipulirati robu, što stavljati na akcije, što premještati na koje police i vitrine. Coop će stoga na proizvode staviti šifrirane oznake koje će prodavači očitavati kako bi vidjeli koliko je određeni proizvod vremena proveo na polici. Sličan sistem još je ovoga ljeta uveo britanski lanac Waitrose, kad je skinuo oznake s oko 500 svježih prehrabeni proizvoda. Neki lanci počeli su prodavati voće i povrće oštećeno sušom kako bi zaštitili poljoprivrednike i smanjili bacanje hrane. U nekoliko zemalja nevladine organizacije provode kampanje osvještavanja o voću i povrću koje se baca u ogromnim količinama. Ekološka dobrotvorna organizacija Wrap, na primjer, provela je testove i zaključila da brokula ako se pravilno čuva može trajati oko dva tjedna, a jabuke više od dva mjeseca. Trendovi masovne potrošnje hrane polako se mijenjaju, najbolja potvrda promjena je kad vidimo da prakse mijenjaju najmoćniji igrači na tržištu, veliki lanci supermarketa.