Udruženje američkih pivara (BA) uvelo je novu oznaku za craft piva napravljena u neovisnim pivovarama. Razlog je to što veliki industrijski pivari masovno kupuju male craft pivovare i na temelju toga na tržište izbacuju svoje brendove “craft piva”. Riječ je o uglavnom marketinškim operacijama i pivima koja nisu proizvedena po standardima crafta, pa autentični craft pivari žele napraviti jasnu razliku na tržištu. Nova oznaka predstavlja male neovisne američke craft pivovare. Za piva koja nose tu oznaku, kupci mogu biti sigurni da su proizvedena u pivovarama “slobodnima od utjecaja bilo kakvih drugih proizvođača alkoholnih pića koji nisu craft pivari”, stoji u obrazloženju Udruženja američkih pivara.
“Neovisne craft pivovare preokrenule su industriju piva naglavce kad su dale prioritet zajednici umjesto korporacijskim interesima i pivu umjesto zaradi. Takve pivovare nastavljaju poboljšavati pivo i našu zemlju daleko izvan pivarstva. Ovi mali poduzetnici vraćaju vrijednost svojim susjedstvima i zajednicama i podržavaju tisuće gradova i mejsta širom Sjedinjenih Država”, rekao je direktor Udruženja američkih pivara Bob Pease. “Dok velika pivska industrija kupuje nekadašnje craft brendove, ljubitelji piva sve su zbunjeniji i ne više ne znaju koje su pivovare zaista neovisne. Ljude koji vole pivo zanima transparentnost vlasništva u pivovarama. Ova oznaka je jednostavan način da im se ona osigura”.
U Americi se lani proizvelo 1,4 milijuna bačvi piva više nego u 2015. cijeli sektor rastao je 6 posto iako su veliki pivari kupili craft proizvodnje od 1,2 milijuna bačvi pokušavajući uzeti dio golemog potencijalnog tržišta od 75 posto redovitih konzumenata piva koji još nisu kušali craftove. ABInBev u Americi je kupio Goose Island, Blue Point, Elysian, Golden Road,
Karbach Brewing Company i Devils Backbone. MillerCoors u srpnju je kupio većinski udjel u Terrapin Beer Col. U Velikoj Britaniji, ABInBev je kupio Camden Town Brewery, Heineken je lansirao dva nova piva pod novom etiketom Maltsmiths Brewery, a britanski lanac supermarketa Asda na svoje je police doveo više od 100 novih etiketa craft piva. U Americi male neovisne craft pivovare nose 95 posto proizvodnje ali samo 12 posto prodaje piva na tom tržištu. Ostalo dolazi od velikih industrijskih pivovara i uvoza.
Pivari oznaku za pravo craft pivo mogu koristiti besplatno ako imaju certifikat Udružena američkih pivara koji određuje službene kriterije crafta. Da bi se kvalificirala, pivovara među ostalim mora proizvoditi manje od 6 milijuna bačava piva godišnje, u vlasništvu industrije alkohola ili bilo koga tko nije craft pivar ne smije biti više od 25 posto pivovare, a pivo mora biti rezultat fermentacije tradicionalnih ili inovativnih sastojaka. “Craft pivari grade zajednice i duh neovisnosti u vlasništvu je bitan”, rekao je predsjednik odbora direktora Udruženja američkih pivara, i osnivač portlandske Allagash Brewing Company in Portland,Rob Rod. “Kad ljubitelji piva kupuju neovisno craft pivo, podržavaju američke poduzetnike i ljude koji dugo riskiraju ne samo da bi bili inovativni i radili zaista velika piva, nego da bi pritom gradili kulturu i zajednicu”.