Prije nekoliko mjeseci, u rujnu 2017. godine, švicarski proizvođač čokolade Barry Callebaut predstavio je svoj novi proizvod, prvu novu vrstu čokolade u zadnjih 80 godina. Nakon tamne, mliječne i bijele, napravili su ruby, čokoladu ružičaste boje koja otvara potpuno novi žanr. O tome se, zapravo, raspravlja. Neki eksperti za čokoladu tvrde da nema dovoljno argumenata da bi se Ruby nazvalo novim žanrom, jer ako je Ruby četvrta vrsta čokolade, zašto po istoj logici 99-postotna Lindtova čokolada nije proglašena novom vrstom kao crna čokolada. Drugi, pak, podsjećaju da se u nekim dijelovima Perua takve ružičaste čokolade proizvode godinama. Kako bilo, Ruby je registrirana kao Callebautova inovacija i dočekana je entuzijastično.
Ruby je dobila ime po prirodnoj crveno-ljubičastoj boji kakaovca od kojeg se proizvodi. Mnoge sorte kakaa imaju prirodno izražene voćne okuse i kiseline, što se osjeti mnogim u pravim zanatskim čokoladama, ali ne uvijek kao glavna njihova karakteristika. Callebaut je odlučio izići iz gorko-mliječno-slatkog okusnog sklopa i nakon više od 10 godina razvoja pronaći metodu proizvodnje koja će osim izrazite voćnosti u čokoladi zadržati i prirodnu crvenkastu boju kakaa.
U srijedu smo u Dubravkinom putu kušali Ruby čokoladu, koju su nam prezentirali u rozeti, u prepoznatljivoj Callebautovoj kutiji sa sloganom Feel The Spark. Ruby čokoladu poslužili su nam u malim trokutastim chunkovima. Raskošna ružičasta boja čokolade stvara zanimljivu disonanciju jer zbog boje očekujete eksploziju voćnih okusa i eventualno kiseline, a kad Ruby stavite u usta prvo što osjetite je autentični karakter mliječne čokolade, kremastu teksturu i tipične tamne note kakaa, a zatim val okusa šumskog voća, s prepoznatljivim notama maline i tek malo borovnica na aftertasteu, uz vrlo malo kiseline. Ruby je korektna, dobro balansirana čokolada čiji su očigledni aduti vizualna atraktivnost i potencijal za pairing, ali koja ipak ne iskače toliko iz mliječno-slatkog okusnog sklopa koliko se navodi u njezinoj promociji. S druge strane, upravo je njezina čokoladnost kombinirana s izgledom, čini novim žanrom.
Callebautov PR se jako trudi uvjeriti ljude da Ruby prestanu zvati ružičastom čokoladom, jer nije riječ o čokoladi obojanoj u ružičasto već o zasebnoj kategoriji čokolade. Ovo pomicanje granica donijelo im je golemi publicitet u medijima i na društvenim mrežama, ali biznis tu tek počinje. Callebaut, kao jedan od najjačih svjetskih proizvođača sirovine za čokolatijere, slastičarsku i konditorsku industriju, s Rubyjem je uspio izazvati pažnju milenijalaca, neosvojivog bastiona za tradicionalne proizvođače čokolade koji je uspio probiti tek Ferrero s Nutellom. Stoga ne čudi da je već nekoliko mjeseci nakon što je Ruby stigla na tržište KitKat, jedan od najmasovnijih čokoladnih brendova na svijetu najavio da uvodi ovu čokoladu u svoje proizvode, počevši s Japanom.