U zagrebačkoj epidemiji sushija i pokea, svi su naši sushi dućani, barovi i restorani preskočili sushi burger. Što je prilično nerazumljivo, jer sushi burger ujedinjuje dva od tri najkomercijalnija gastroformata u Hrvatskoj (treći je, naravno, pizza). Na fenomen sushi burgera podsjetio nas je današnji Chopped, u kojem je jedan od sastojaka za predjelo bio baš sushi burger sa sirovim tunom.
Sushi burger postao je fenomen svjetskog street fooda prije otprilike tri ili četiri godine, a osobito je popularan u Sjedinjenim Državama i u Australiji. Međutim, prvi sushi burger na tržište je lansirao veliki sushi lanac Yo! Sushi, još u ljeto 2013. Ideja sushi burgera bila je u tome da se mlađoj publici koja nije sklona japanskim gsstronomskim ritualima (štapići , soja, wasabi, đumbir) sushi približi kroz format koji odmah prepoznaje, dakle kroz burgere.
Sushi burger danas je već čisti mainstream, s ponešto specijaliziranih restorana. Stoga je pomalo neobično da se nitko od sve brojnijih domaćih sushi poduzetnika nije potrudio na jelovnik svog lokala staviti sushi burger. “Peciva” za sushi burger prave se od skuhane riže za sushi, na koju se stavlja sirova tuna, sirovi ili termički obrađeni losos i niz začina i kondimenata: majoneza s wasabijen i svježi korijander osobito su popularni. Postoje naravno i vegetarijanske varijante, u kojima dominira tofu. Onaj zagrebačku sushi bar koji prvi gostima ponudi zaista dobar sushi burger, vjerojatno može računati na nagli rast prometa, čak i u doba straha od virusa.