Bezmesne hamburgere hrvatskom je tržištu prvi predstavio Metro. No, Metro je prvenstveno veleprodajna tvrtka koja se obraća ugostiteljima, i u čijim trgovinama većina građana ne može kupovati. Ovih su se dana bezmesni burgeri uselili na police svima dostupnih supermarketa.
Početkom tjedna u našem smo susjedskom Sparu u Banjavčićevoj ulici vidjeli burgere Beyond Burger. Jedan paket Beyond Burgera košta točno 60 kuna za 227 grama, što znači da kilogram bezmesnih burgera stoji oko 260 kuna. Što je značajno više od cijene kilograma bifteka.
Zašto je Beyond Burger ekstremno skup? Dio razloga je u tehnologiji proizvodnje, no glavni faktor cijene je naprosto činjenica da je umjetno meso postalo toliko popularno, da ga se ne može dovoljno proizvesti. Otkako su bezmesne pljeskavice poharale fast food lance, a osobito Burger King (McDonald’s je još suzdržan) glavni proizvođači biljnih imitacija mesa fizički ne mogu zadovoljiti tržišnu potražnju, pa su cijene počele rasti.
Beyond Meat prvi je globalni proizvođač biljnih imitacija mesa. Riječ je o tvrtki osnovanoj 2009. godine u Los Angelesu. Njen je glavni konkurent kompanija Impossible Foods, utemeljena 2011. također u Kaliforniji.
Gastronomski gledajući, bezmesno meso je prilično besmislen proizvod. No, biljne imitacije mesa si jedan od glavnih trendova u globalnoj prehrambenoj industriji, s brojnim odanim sljedbenicima. Stoga ne treba sumnjati da će ove bezmesne pljeskavice, skuplje od bifteka, naći brojne kupce i u Hrvatskoj.
Zašto ljudi žele jesti vegeburgere koji “krvare” i steakove uzgojene u epruvetama?