Baš smo nekidan raspravljali o tome jesu li neka od najboljih jela, vina i pića zaista oblik umjetnosti kako ih nekad nazivaju. I ako jesu, znači li to da je onda čin jedenja i pijenja takvih stvari zapravo umjetnički performans, u kojemu čovjek doslovno ugrađuje umjetnost u sebe. Do kraja rasprave više nismo bili spremni ići tako daleko, ali pitanje nije ni izbliza iscrpljeno. Štoviše, granice hrane i umjetnosti sve su mekše, i od prvog nastupa Ferrana Adrie na Documenti 2007. istražuju ih u mnogim kontekstima. Jedan od zanimljivijih odgovora u zadnje vrijeme dolazi baš iz Zagreba. Bite Art , paprenjaci s reprodukcijama slika hrvatskih umjetnika, dio su šireg, sad već osmogodišnjeg projekta “Jestiva umjetnost” zagrebačke umjenice Ane Šerić.
Kako piše na web stranici Bite Arta, ovi keksi, koje bi nam sigurno bilo žao pojesti, dio su autoričinog istraživanja koje se bavi pitanjem kako Hrvatsku predstaviti u jednom upečatljivom proizvodu. Paprenjaci su odabrani kao tradicionalna hrvatska slastica a lista umjetnika čija su djela, iako sama po sebi nije dugačka, pokriva širok raspon, od Vlahe Bukovca do OKO.
Paprenjaci dolaze u idlično dizajniranim kutijama koje, odlučite li ipak pojesti Majera, Tadića ili Rabuzina, postaju okvir sa četiri reprodukcije djela tih umjetnika. Bite Art je trenutno dostupan u šest varijanti, s djelima Ane Kolege, Vlahe Bukovca, Ivana Rabuzina, Marka Tadića, OKO i Hrvoja Majera. Kutija sa četiri paprenjaka/reprodukcije prodaje se za 20 eura, a set s cijelom prvom kolekcijom za 99 eura. Bite Art je jedan od najuspjelijih hrvatskih suvenira svih vremena, ali i zanimljiv projekt s velikim istraživačkim potencijalom.