Prije mnogo godina, poslovni su ručkovi često predstavljali dug i skup ritual koji je podrazumijevao veće količine janjetine, ili kilograme škampa i oborite ribe, nevraćanje u ured kao i jače alkoholiziranje tijekom radnog vremena. Poslovni ručkovi često su služili sklapanju konkretnih poslova, a na njima su se osim poslovnih katkad donosile i važne političke odluke.
Dok je bio premijer, Ivo Sanader je imao rezervni ured u Baltazaru, a koruptivni posao o prepuštanju većinskog udjela u INI Mađarima dogovorio je u Marcellinu. Stari model poslovnih ručkova najviše je veselio vlasnike restorana, jer su im narudžbenice i službene kartice činile velik segment ukupnog prometa.
Taj je model, međutim, prestao postojati s izbijanjem Velike krize krajem 2008. godine. I nikad se više nije uspostavio, neovisno od ekonomskog rasta u zadnjih par godina. Postoje, naravno, ekscesi, poput famoznih tridesetak tisuća kuna koliko je načelnik jedne nerazvijene općine potrošio na janjetinu u lokalnoj gostioni, ili poput par zagrebačkih polupodzemnih ribljih restorana gdje stariji poduzetnici dolaze na prstace, no, načelno, stari model poslovnih ručkova koji datira još iz socijalizma, danas se smatra neproduktivnim, a katkad i neposlovnim. Taj su model zamijenila pravila podređena što efikasnijem radnom danu. Evo glavnih pravila današnjih poslovnih ručkova:
Lokacija Što bliže uredu ili u centru grada. Nitko više nema vremena za vožnju do restorana na rubovima grada.
Trajanje ručka Od 45 minuta do najviše sat i pol. Sve drugo prikazuje vas kao osobu koja ima previše vremena, i koja je neosjetljiva prema tuđem vremenu. Veća kašnjenja su nedopustiva, jer pokazuju da niste pouzdani poslovni partner.
Meni Na poslovnom se ručku ne naručuje šest sljedova, jer taj ritual traje predugo. Zato degustacijski meniji ne mogu funkcionirati kad se radi o poslovnom ručku. Na poslovnom ručku naručujemo dva ili tri slijeda.
Vino Naručuje se na čaše. Poslovnog ćete partnera teško impresionirati sposobnošću da popijete buteljku vina za 45 minuta ili sat vremena, i onda se još vratite u ured.
Cijene Vrijeme raskošnih poslovnih ručkova naprosto ne spada u etiku postkriznog Zapada. Na poslovnom se ručku ne naručuju kavijar ili Cristal, jer se razmetanje smatra manje pristojnim segmentom poslovnog komuniciranja.