Za ovaj bi Božić Hrvati trebali potrošiti oko 12,5 milijardi kuna, što je najveći iznos od 2008. godine. Velik dio tog novca potrošen je u supermarketima na hranu i piće. Svi smo svašta nakupovali, pa smo od te silne hrane krenuli vrijedno kuhati večere za Badnjak i ručkove za Božić. I super je što sami kuhamo: od već gotove božićne hrane dostupni su nam tek dimljeni losos, sirevi i oni ne baš dobri bakalari na bijelo iz raznih teglica, pa francuske salate i još nekoliko sličnih bazičnih jela.
Na Zapadu se, međutim, sve moguće opcije božićnih večera i ručkova već dugo prodaju u supermarketima. Čini nam se da se tu radi o neizbježnom, novom eksploatacijskom području za hrvatsku supermarketsku industriju. Britanski magazin Olive ovih je dana dodijelio nagrade za najbolje božićne specijalitete iz supermarketa.
Evo kako božićna ponuda hrane u supermarketima zaista izgleda ( iako ne mislimo da je to nužno dobro).
Oliveovu nagradu za Najbolji božićni kolač dobio je šest mjeseci odležani Snowflake Christmas Cake robne kuće Marks and Spencer, s jakim okusima marcipana, voća i alkohola, koji košta 20 funti i teži 1,6 kilograma.
Nagradu za Najbolje božićne kanapee osvojili su islandski mini sufle sa starim cheddarom, dok se posebno preporučuju Marks and Spencerove kozice u tempuri.
Asda i Marks and Spencer podijelili su prvo mjesto u kategoriji Najboljeg Christmas puddinga bez glutena, dok je Asda pobijedila u konkurenciji za Najbolje predjelo, s klasičnim francuskim Coquilles St.Jacques punjenim jastogom.
Već pečena i glazirana šunka tvrtke Co Op Glazura od naranče i meda) osvojila je titulu Najbolje božićne šunke iz supermarketa, a košta tek osam funti (oko 70 kuna) za 750 grama.
Izbor magazina Housekeeping dodatno svjedoči o širini ponude gotove božićne hrane u britanskim supermarketima. I u ovom izboru prevladava Marks and Spencer, koji je pobijedio u kategoriji Najbolje smrznute purice, s proizvodom koji se zove British Oakham Turkey Crown, punjenjem od svinjetine, kadulje i luka sa špekom. Moramo primijetiti kako je opis ove purice koja košta 27 funti, dulji od opisa jela u Michelinovim restoranima s dvije zvjezdice.
Waitrose je proglašen Najboljim prodavačem dimljenog lososa s Chestnut Smoke Salmonom, dok je Sainsbury pobijedio među Najboljim stiltonima. I tako dalje, i tako dalje…
Ako se, dakle, veći dio hrvatske scene supermarketa ne okrene prema diskontnom sektoru, samo je pitanje vremena kad ćemo i puricu i mlince i brudet i sarme, pa i buzaru od dagnji, luksuzne kolače da ne spominjemo (barem vizualno luksuzne), moći kupiti uredno zapakirane, gotove ili polugotove u samoposluživanjima.