Grupa od 25 vodećih hrvatskih chefova, barmena, konzultanata i F&B menadžera početkom veljače pokreće internetsku open source platformu Chefing, prvu sveobuhvatnu bazu podataka namijenjenu profesionalcima u ugostiteljstvu.
Chefing je zamišljen kao otvorena platforma na kojoj će biti dostupna sva potrebna znanja i informacije o otvaranju i vođenju restorana i barova.
“U 21. stoljeću u Hrvatskoj ne možete na jednom mjestu dobiti ni osnovne relevantne podatke o otvaranju ili vođenju restorana, ni o ulasku na tržište rada u ugostiteljstvu. Zato smo odlučili takvo mjesto napraviti sami, “rekao nam je jučer jedan od osnivača, bivši executive chef luksuznog jadranskog hotelskog lanca. “Kada klinci dolaze u ovu profesiju, oni ne znaju ni kako se piše CV, ni kome ga poslati, ne znaju raditi s Excell tablicama, to su sve osnove osnova za ovaj posao. S druge strane ljudi koji rade u restoranima, ili ih otvaraju, često ni ne znaju koliko ne znaju.” Chefing bi trebao pomoći da se ti problemi smanje.
Ova platforma neće biti samo baza podataka o chefovima i konzultantskim uslugama, već i mjesto gdje će ugostitelji moći pronaći alate potrebne za vođenje biznisa, od tablica za izračunavanje troškova hrane i pića, preko normativa i vodiča za koncipiranje restorana, do informacija o propisima, linkova za nabavu robe, recenzija dobavljača ili ocjena proizvoda. “Želimo da što više sadržaja ostane javno dostupno,” kažu osnivači, Među javnosti zanimljivijim sadržajima Chefinga svakako bi trebali biti insajderski blogovi, u kojima će neki od najpoznatijih hrvatskih barmena i chefova pisati o dubinskim problemima ugostiteljskog biznisa i davati savjete “Drugi aspekt otvorenosti su reference, želimo da se najrazličitiji profesionalci, od OPG-ova do konzaltera za specifične segmente, mogu sami predstaviti na Chefingu i ponuditi svoje proizvode i usluge. Nitko nije dovoljno stručan da zna sve.” Ali okupljeno na jednom mjestu, profesionalno znanje koje u malim nišama postoji u Hrvatskoj, moglo bi imati jači efekt. Planirani datum lansiranja Chefinga je 2. veljače.
Broj hotela, restorana i barova u Hrvatskoj raste velikom brzinom. Ugostiteljske škole i fakulteti odavno su izgubili korak s tržištem. Državna administracija i zakonodavstvo otežavaju normalno poslovanje u ugostiteljstvu. Ne počne li se problem kompetencija i znanja u ovom biznisu energično rješavati, tržište će najteže kazniti upravo one hrvatske ugostiteljske poduzetnike koji posao žele raditi dugoročno i po međunarodno konkurentnim standardima. Dok država, unatoč činjenici da joj je turizam glavni izvor prihoda, ne pokazuje znakove zanimanja za postavljanje boljih okvira za razvoj ugostiteljskog biznisa iako je on izravno povezan s profitabilnošću turizma, projekti poput Chefinga bit će izuzetno važni, ne samo zbog neophodnosti stvaranja baze znanja, već i radi efikasnijeg zastupanja interesa ugostiteljske profesije.