Kult Plave Kamenice zamolio je vodeće hrvatske chefove te vlasnike i voditelje najboljih hrvatskih restorana da sastave listu lokalnih namirnica i proizvoda koje smatraju najvažnijima za lokalnu gastronomiju. Svaka nacionalna gastronomija koja želi biti svjetski relevantna mora znati koje lokalne proizvode najviše vrednuje i promovira kroz svoje najbolje restorane. Što se chefova i vlasnika vodećih hrvatskih restorana tiče, potpuno je jasno koje su to namirnice. Na anketu je odgovorilo 67 posto profesionalaca iz hrvatskog restoranskog biznisa, njih 14. Odgovori su pokazali da proizvođači hrane i tržište u pravilu ne prate njihova nastojanja da afirmiraju najvažnije lokalne namirnice.
U anketi su sudjelovali
Gotovo 70 posto sudionika (68%) odgovorilo je da im je najveći problem po tom pitanju to što ne mogu nabaviti dovoljne količine ključnih namirnica u konstantno vrhunskoj kvaliteti. Problem restorana je mali broj kvalitetnih proizvođača i raznovrsnost ponude, a odmah iza toga cijene. Od ponuđenih proizvoda i namirnica, iskače samo maslinovo ulje, koje restorani uvijek mogu nabaviti na vrhunskoj razini kvalitete. Visoko, ali s velikom razlikom u odnosu na maslinovo ulje su riba i škampi, ali treba uzeti u obzir da je ovaj odgovor ovisio i o tipu restorana, kod mesa je istaknuta mogućnost nabave vrhunske creske i paške janjetine.
Lista najvažnijih lokalnih proizvoda i namirnica za razvoj hrvatske gastonomije
U skladu s ovim, najveći broj vodećih restorana želi promovirati upravo hrvatsko maslinovo ulje, jadransku plavorepu tunu i, izuzetno cijenjeno među chefovima, meso crne slavonske svinje. Kao hrvatske gastronomske adute naveli još: ličku basu, boškarina, jadranske lignje, jakovske kapice, cvijet soli, sir škripavac, sir iz mišine, pašku skutu, višnju marasku, divlje šparoge.