Kraj jedne i početak nove kalendarske godine sezone su hotelskih tendera. To znači da hotelske kuće raspisuju natječaje za nabavu vina, na koje se javljaju vinarije, kao i distributeri vina. U natječajnoj dokumentaciji vidljivo je koji tip vina pojedina hotelske kuća traži. Jedan hrvatski distributer ovih nam je dana pokazao neke detalje iz aktualne natječajne dokumentacije dalmatinskog all inclusive hotela s pet zvjezdica. Zbog zaštite izvora informacije, ne navodimo ime hotela.
U toj dokumentaciji stoji, među ostalim, da hotel nabavlja četiri do šest tisuća boca pjenušca koji se u supermarketima u prosincu prodaje za 12,99 kuna. Riječ je, dakle, o najgorem mogućem tipu vina koje se proizvodi od ostataka vina, umjetne kiseline, šećera i ubrizganog CO2. I sada navodno luksuzni dalmatinski resort, koji posluje po all inclusive modelu, svojim gostima toči tisuće litara tako groznog pića .
Ovaj slučaj, koji nije usamljen (u all inclusive resortima masovno se toče najgora uvozna vina koja nabavljaju za euro ili manje po litri) primjer je tipičnog ograničenja u kvalitativnom rastu hrvatskog turizma. Dokle god će se u skupim hotelima točiti najgora vina kako bi se povećala ukupna hotelska marža, nećemo moći govoriti da u Hrvatskoj postoji zaista ozbiljna i dobronamjerna hotelska industrija.