Odnos chefova i vlasnika jedan je od kroničnih problema hrvatske restoranske industrije. Kad se u taj odnos uplete i investitor u restoran, koji nije profesionalni ugostitelj, taj odnos postaje još kompliciraniji. Ovdje se ne radi samo o novcu, food costu i konačnom financijskom rezultatu na kraju godine. U ambicioznim restoranima odnosi su nešto složeniji.
Vlasnici, prirodno, ne žele da bilo koji chef preuzme identitet njihova restorana, pa čak ni ako je taj chef težak Michelinovu zvjezdicu.
Vrhunski chefovi, pak, restoran koji vode smatraju svojim restoranom, premda restoran definitivno nije vlasnički njihov. Slične se zabune dešavaju u nizu drugih kreativnih zanimanja.
Glavni urednici različitih medija te medije doživljavaju kao svoje, i često se tako ponašaju premda u njima nemaju vlasnički udio.
Filmski režiseri već se stotinjak godina bore s producentima i financijerima. U mikrosredini kakva je restoran, takve zablude i sukobi često završavaju nepomirljivo, pa je tako gotovo nemoguće da hrvatski fine dining restorani održe bilo kakav kadrovski kontinuitet.
A ako se umiješa investitor, koji traži povrat ulaganja, stvari postaju još gore. U ovom je sistemu vrlo malo iznimaka, poput Hrvoja Kroflina koji radi u Manu dulje od deset godina, ili Tine Sinožića koji u Navisu radi cijeli život. Načelno govoreći, u odnosu chefova i vlasnika u Hrvatskoj vladaju samo dva čista modela.
Jedan model mogli bismo nazvati chefovskim restoranom. Tipični su primjeri Pelegrini, Nav, Pergola i Marina, gdje su chefovi ujedno i vlasnici, pa ne postoji mogućnost konflikta. Drugi model jest vlasnički restoran. Tai model u najčišćem smislu predstavljaju Daniela Kramarić iz Plavog podruma i Vlado Lisak iz Carpaccia.
Ni gospođa Kramarić ni gospodin Lisak nikad nisu htjeli angažirati kuharsku superzvijezdu koja bi im donijela zvjezdicu, ali se zato nešto manje živciraju i održavaju kontinuitet stila i kvalitete svojih restorana. Svi oni restorani koji balansiraju između chefovskog modela i vlasničkog modela podložni su naglim promjenama, koje ih mogu u potpunosti redefinirati. S neizvjesnim završetkom.