Haagen-Dazs ove je sezone pustio na tržište novi okus: vanilija, karamel i bademi. Radi se, na prvi pogled, o idealnom dječjem i tinejdžerskom sladoledu. Koji klinac ne bi poželio sladoled od vanilije s karamelom, u glazuri od mliječne čokolade i hrskavih badema? Ovaj novi Haagen-Dazsov štapić na prvi se pogled doima kao apoteoza dječjih sladolednih snova. Stvarnost je, srećom, sasvim drukčija, pa nam omogućuje da u par rečenica usporedimo stilske značajke nekih od velikih proizvođača sladoleda prisutnih na hrvstskom tržištu.
Prvo i najvažnije, premda djeca vole vaniliju i karamelu, a možda i bademe, novi je Haagen-Dazs ipak namijenjen odraslima. On nije presladak, karamela je sasvim diskretna, a vanilija nema onaj agresivni okus po ekstraktu vanilije i umjetnim aromama vanilije kao kod većine naših sladoleda. Haagen-Dazs Vanilla, Caramel, Almonds elegantan je sladoled suzdržanih, pristojnih, nenapadnih okusa koji ide odlično uz vrhunski bourbon poput Single Barrella, ili nezadimljeni malt poput Glenmorangiea.
Riječ je o jednom od najbalansiranijih sladoleda koje smo probali za dugo vremena; ovaj je Haagen Dasz, svakako ne primarno, ali sekundarno, namijenjen ljudima koji vole hranu, koji znaju kuhati i koji jedu u dobrim restoranima Drugo, kroz novi je Haagen-Dazsov sladoled zanimljivo promatrati različite stilske pristupe u proizvodnji industrijskog sladoleda.
Ben&Jerry’s bi, primjerice, snažno naglasio okus karamele jer živi od pojačanih, katkad namjerno rudimentarnih okusa. Ben&Jerry’s ne želi biti umjeren, decentan i elegantan. King bi, pak, dodao barem pet ili šest posto više šećera, jer se Kingov uspjeh bazira na naglašavanju slatkoće u bilo kojoj kombinaciji okusa. A vanilija i karamela same traže slatkoću. Haagen-Dazs, premda je već cijelu vječnost u korporacijskom vlasništvu, spada među sasvim rijetke industrijske sladolede koje možemo spominjati u gastronomskom kontekstu, o čemu svjedoči čak i ovaj, naizgled jednostavni dječji sladoled.