Italija je ovih dana službeno ušla u recesiju. Što znači da će Talijani morati početi štedjeti, a putovanja načelno spadaju među prve troškove koji se režu kada neku zemlju zahvati recesija.
Na prvi pogled, talijanska recesija ne bi smjela imati presudan utjecaj na hrvatsku turističku industriju, jer su Talijani s 1,1 milijun dolazaka i oko 5,5 milijuna noćenja prema podacima za 2017. godinu, tek šesta po redu nacija kad je riječ o posjetima Hrvatskoj. Nadalje, broj talijanskih dolazaka u Hrvatsku stagnira već tri godine.
S druge strane, s obzirom na hrvatske loše turističke rezultate prošlog ljeta i na drastičan rast interesa njemačkih turista za Tursku za sezonu 2019. jasno je da je našem turizmu sada ponovo važan doslovno svaki gost.
Kad je riječ o restoranskoj industriji, situacija je još kompliciranija. Naime, restoranska je industrija u mnogo težem financijskom stanju od hotelske, a talijanski gosti čine važan dio prometa u istarskim i kvarnerskim restoranima. Potraje li, recesija u Italiji mogla bi postati jedan od elemenata koji će dodatno zakomplicirati turističku i restoransku 2019.