Pandemija brzo i sigurno mijenja navike restoranske publike. U novom MasterIndex istraživanju koje je u rujnu i listopadu uHrvatskoj za Mastercard provela agencija Improve, 60 posto ispitanika reklo je da zbog pandemije rješe ili gotovo nikada ne odlazi u restorane, posebno ne na poslovne sastnake.
[adsense_content_v2]
Inače 61 posto sudionika istraživanja reklo je da izbjegava veća okupljanja, a čak 44 posto počelo je izbjegavati restorane jer očekuju ozbiljnu financijsku krizu. Četvrtina ispitanih boji se da bi se u restoranima mogla zaraziti korona virusom, dok samo 12 posto kako razlog za izbjegavanje restorana navodi rjeđe poslovne sastanke. I dalje, golema većina ispitanika, njih 80 posto, kaže da restorane bira prvenstveno prema usmenim porukama prijatelja i kolega, a odmah iza toga su recenzije na najtiražnijim platformama poput Tripadvisora ili Facebooka.
Što se potrošnje tiče, ljudi su bitno manje anksiozni. Cijena ima sve veći utjecaj na odluke o odlascima u restoran, ali kad jednom odu ljudi na ručkove i večere troše kao i prije, negdje između 200 i 500 kuna po osobi. Dok raspoloženje za restorane pada, raste tržište dostave. Online recenzije izravno su povezane s odlukama kupaca da hranu naruče u dostavi. Restorane biraju najviše po lokaciji, što bliže svojim domovima. Broj ljudi koji naručuje hranu u dostavi narastao je 55 posto, a lokacijske usluge koriste se 25 posto više. Online servisi za dostavu povećali su bazu restoranske publike jer su mnogi restorani koji to inače vjerojatno ne bi učinili tijekom pandemije počeli dostavljati hranu, a dostava i prilagođeni meniji omogućili su hranjenje u restoranima i ljudima koji nemaju velike budžete.