Hrvatska industrija hrane i pića obuhvaća čitav niz proizvoda koji zaista jesu važni za gastronomiju, svakodnevni život i ekonomske performanse ove zemlje, i koji nas svrstavaju među bolje ili najbolje u svijetu. Stoga je Kult Plave Kamenice pokrenuo ediciju posebnih digitalnih izdanja posvećenih najvažnijim takvim proizvodima.
Lani u prosincu objavili smo prvi hrvatski Vinski izvještaj za 2017. godinu. Drugi Vinski izvještaj za 2018.godinu zlazi sredinom prosinca. Ove smo godine pokrenuli prilog Ulje, najbolji hrvatski gastronomski proizvod. Ulje će također izlaziti jednom godišnje, u prosincu, a bavit će se obradom što većeg broja relevantnih podataka o domaćoj proizvodnji maslinovih ulja i njihovu mjestu na svjetskom tržištu.
Čvrsto smo uvjereni da maslinovo ulje uistinu jest najvažniji hrvatski gastronomski proizvod, zbog dva razloga. Prvo, za razliku od škampa i bijelih tartufa ulje nije samo dar prirodne više sile. Ono doista jest proizvod vještine, znanja, tradicije, inovativnosti i poduzetničkog rizika ljudi koji uzgajaju masline i koji prešaju ta izvrsna ulja. Drugo, Flos Olei, najvažniji maslinarski medij u Europi, Istru je nekoliko puta zaredom proglasio najboljom svjetskom maslinarskom regijom. Hrvatska ni u čemu drugom značajnom nije, i to više puta, proglašena najboljom na svijetu.
Prvo izdanje Ulja sadrži, među ostalim i neke bitne statistike o svjetskoj i domaćoj proizvodnji maslinova ulja, koje pokazuju da je domaće inzistiranje na visokoj kvaliteti važnije od globalne masovnosti, zatim intervjue s nekima od najznačajnijih protagonista hrvatske maslinarske scene, kao i kemijske analize jeftinih maslinovih ulja is supermarketa, Ulje možete prolistati i downloadati klikom na naslovnicu ili OVDJE.
Na Kultu Plave Kamenice ovih ćemo dana prenositi najvažnije članke iz prvog izdanja Ulja, pa tako sutra objavljujemo detaljnu analizu jeftinih, takozvanih ekstradjevičanskih ulja koja smo kupili u zagrebačkim samoposluživanjima.