Godišnje svi zajedno popijemo 10 milijardi kilograma kave. To su tone i tone taloga od kuhane kave. Niz industrija pokušava pronaći nove načine korištenja taloga za razne proizvode, šalice, tkanine, tintu za printere, biogorivo…No ti proizvodi nisu osobito ekološki, jer talog za bilo kakvu obradu treba dehidrirati, a taj proces oslobađa puno ugljičnog dioksida.
Jedan japanski startup pronašao je način kako iskoristiti talog za potencijalno vrlo komercijalan proizvod, bez ikakvog utjecaja na okoliš. Kompanija SOI japanskog znanstvenika Tetsuji Ishigakija koristi koji, plijesan koja se tradicionalno koristi u proizvodnji sakea, sojinog umaka i niza drugih fermentiranih proizvoda, zadnjih godina jako popularnu i među zapadnim chefovima (ManO2 i NAV najviše eksperimentiraju s kojijem).
Ishigaki talog od kave fermentira kojijem da bi dobio pastu koju zatim pasterizira i pretvara, miješa s kakao maslacem i oblikuje u table od kave nazvane COLEHA, piše Forbes. Jedan kilogram taloga može dati 115 pločica. Ishigaki trenutno proizvodi tri vrste COLEHA tabli, od onih bez šećera do tabli koje sadrže 40 posto šećera. U testnu prodaju su puštene prije pet mjeseci po cijeni od 40-tak kuna i redovito su rasprodane. COLEHA ima intenzivan okus, arome i blage kiseline kave od koje je napravljena, a ona s 40 posto šećera ima note karamela. Ishigaki kaže da njegove table fini okus duguju kojiju, koji razvija puno umamija.