“Sva nasa istraživanja tržišta pokazuju da ljudi poslije eoidemijske krize ude za lijepim putovanjima,” izjavio je u intervjuu za njemački Rheinische Post predsjednik TUI-a Fritz Jousen. TUI je jedna od najvećih europskih turističkih kompanija, koja je veoma aktivna u Hrvatskoj, gdje često funkcionira tako da uoči sezone zakupljuje cijele hotele velikih domaćih turističkih tvrtki. TUI, dakle, predviđa značajan rast turističkog prometa u 2021. godini, što je svakako dobra vijest za hrvatski turizam.
[adsense_content_v2]
Na lokalnoj razini valja istaknuti prognozu Borisa Dešpoje, vlasnika zadarskog Atroxa, tvrtke za distribuciju i uvoz vina i jakih pića. U razgovoru za godišnji Vinski izvještaj Kulta Plave Kamenice (koji izlazi sredinom siječnja), gospodin Dešpoja kaže da očekuje sezonu bolju od preklanjske. A 2019. godine hrvatski je turizam zabilježio oko 21 milijun dolazaka gostiju, koji su ostvarili više od 106 milijuna noćenja.
Niz je čimbenika koji ukazuju da bi pred nama mogla biti vrlo dobra, možda i jedna od najboljih turističkih sezona. Prvo, efekt žudnje za izlaskom iz izolacije o kojem govori predsjednik TUI-a, potpuno je nesporan: poslije svih velikih kriza i katastrofa ljudi se žele opustiti i ispucati. Drugo, Hrvatska je lani u srpnju i do polovice kolovoza, zabilježila izvrsne turističke rezultate s obzirim na okolnosti. Mnoge se naše destinacije u tih četrdesetak dana bile prepune.
Treće, ove bi se godine trebao obnoviti zrakoplovni promet, što je presudno za Dubrovnik i Split. Četvrto, u 2020. Hrvatsku su posjećivali turisti više kupovne moći: ako se dio njih vrati i ovog ljeta, ukupna će turistička potrošnja biti veća nego u prethodnim predepidemijskim sezonama. I peto, eventualna obnova festivalskog turizma morala bi imati ključni pozitivan učinak na Split i Pag.
Naravno, dobra procjepljenost presudan je uvjet da se uopće razgovara o dobroj turističkoj sezoni. No, i u slučaju dobre procijepljenosti u emitivnim destinacijama, kao i kakve takve procijepljenosti u Hrvatskoj, moramo misliti i na realno ograničavajuće faktore . Prije svega, pitanje je koliko velike domaće hotelske kuće mogu uložiti u pripremu sezone, s obzirom na činjenicu da su lani radile s oko trećinom normalnih prihoda.
Nadalje, pitanje je može li sezona uopće početi za Uskrs. Svako zakašnjenje predstavljat će dodatni gubitak za našu hotelsku i restoransku industriju.
Naposljetku, tek trebamo vidjeti kako će se ponašati konkurentske mediteranske zemlje i hoće li doći do velikog rata cijenama na Sredozemlju. No, neovisno od ovih upitnika, činjenica je da Hrvatska ima dobre šanse za vrlo uspješnu turističku sezonu.