U Konzumu kupujemo relativno rijetko, jer nam ni jedan Konzum nije u neposrednom susjedstvu. Prošle smo se nedjelje zatekli u lijepom, prostranom, modernom Konzumu na Gračanima, ispod žičare, kupili par sitnica i otišli na samouslužnu blagajnu. Da bismo fizički napustili dućan, morali smo na izlazu iza blagajne skenirati račun.
Poslije skeniranja, pregrada na izlazu se otvorila. Isto nam se dogodilo dva dana kasnije u ne baš urednom i pogrešno projektiranom Konzumu na Kvaternikovu trgu, gdje su blagajne zapravo usko grlo, pa se pred njima stvaraju redovi i kad trgovina nije prepuna. Iz tog se Konzuma, koristite li samouslužnu blagajnu, također ne može izaći a da ne skenirate račun.
Razumijemo da se trgovački lanci žele zaštititi od kradljivaca i da određen broj ljudi pokušava uzeti ponešto iz dućana i ne platiti robu. Shoplifting postoji oduvijek, a osobito raste u inflacijskim vremenima. Međutim, Konzumova praksa koju smo opisali tretira sve kupce kao potencijalne kradljivce i čini kupnju neugodnom.
Drugi, konkurentski lanci masovno uvode samouslužne blagajne, ali nakon kupnje u njihovim supermarketima nikad nismo morali ponovno pokazati račun, a kamoli skenirati račun da bismo smjeli izaći iz trgovine. Bojimo se da ovakvim sustavom kontrole kupaca Konzum nije učinio svoj brend snažnijim ni popularnijim.