Jedan je pasus u najavi novih televizijskih gastro programa na talijanskoj televiziji izazvao priličnu pažnju na internetu. Među očekivanim naslovima, od Chef’s Tablea do Hell’s Kitchena, našao se još nepoznati, ali genijalan koncept. Talijanska televizija Pandora snima seriju Qualcuno sta uccidendo i più grandi cuochi d’Italia, u prijevodu Netko ubija najveće talijanske chefove.
Riječ je o ekranizaciji krimića Netko ubija najveće torinske chefove (Qualcuno sta uccidendo i più grandi cuochi di Torino, EDT) koji je talijanski gastro kritičar Luca Iaccarino prije godinu dana objavio kao posvetu svom gradu. Naslov romana aludira na mračnu komediju Tko ubija najveće europske chefove? iz 70-tih. Iaccarino je na Dissaporeu objavio cijeli članak o tome kako je njegov relativno uspješan krimić postao sjajan televizijski koncept.
“Svoj sam komični mali krimić počeo pisati s namjerom da ispričam nešto o Torinu, gradu u kojem živim i koji volim, o pijemontskoj kuhinji koju jedem i volim, o kuharima čiji sam gost i koje volim, od Baronetta iz Del Cambia do Scabina iz Combal Zera, od eksperata za tramezzine u Mulassanu do obitelji Ranzini,” piše Iaccarino, “Pokazalo se, naravno, da je pisati lijepo o stvarima koje voliš strašno sladunjavo. Trebao sam nešto intrigantno, nešto što će zgrabiti i držati pažnju čitatelja. Tako sam ih odlučio poubijati, te kuhare, na razne bizarne načine. Znate zašto je to funkcioniralo? Jer ih svi žele ubiti.”
S obzirom na to s kolikim smo overkillom kuhara suočeni u medijima, Iaccarino je vjerojatno u pravu. No, talijanska televizija Pandora velike talijanske kuhare želi pobiti da bi promovirala bogatstvo talijanske gastronomije i njenih regionalnih kuhinja, “nešto između Montalbana (inspektor Montalbano je kultni televizijski lik u Italiji) i Chef’s Tablea” kako to efikasno sažima Iaccarino.
Radnja krimića iz Torina će se proširiti po cijeloj Italiji, kako bi se kroz ubojstva chefova predstavile lokalne kuhinje i najljepša mjesta. Razvoj serije donio je zanimljive dvojbe: kojim glumcima dati uloge inspektora, kako talijanske kulinarske zvijezde nagovoriti da sudjeluju, jer producenti žele ubijati isključivo stvarne chefove, i konačno, koga gdje ubiti? Baronetta i Scabina, naravno, u Torinu, u epizodi “Ubojstvo pod Madonninom”, ali kako snimiti epizodu s ubojstvom Ciccia Sultana u Ragusi Ibli, jer rijetko se pred kamerama gastro televizije sretnu takva karizma čovjeka i prirode? Je Carla Cracca zapravo najbolje ubiti u galeriji, a Heinza Becka na terasi s pogledom na rimske krovove? Niederkoflera bi svakako bilo divno ubiti na snježnim strminama Dolomita, kao u romanu Joea Nesboa…“Avantura je tek počela i pred nama je dug put,” piše Iaccarino, “Ali ideja se sviđa svima kojima smo je dosad predstavili. Naravno da im se sviđa, tko ne bi htio poubijati chefove?