BreweRIT projekt pokrenuli su studenti i profesori ugostiteljsko-turističkog smjera Rochester Instituta za tehnologiju u Dubrovniku. Cilj je bio naučiti kako nabaviti sljedive sastojke iz Amerike i učiniti ih dostupnima hrvatskim craft pivovarama.
[adsense_content_v2]
Studenti su morali uspostaviti i testirati lanac opskbe, odlučiti koju vrstu piva će proizvoditi, brendirati ga, dizajnirati vizuale i pakiranje, odraditi marketinšku kmpanju, staviti pivo na tržište i analizirati povratne infromacije. U idućoj fazi, plan je bio istražiti mogućnosti omasovljenja ovog sistema nabave i proizvodnje uključivanjem većeg broja hrvatskih craft pivovara. Prvo studentsko pivo trebalo je imati veliku promociju na trodnevnom rock festivalu u Dubrovniku u sklopu kojega bi se održao i street food festival.
“Lineup bandova već je bio gotov, meniji ispisani, oprema i stage osigurani, zarada od prodaje najavljena lokalnoj humanitarnoj agenciji za brigu o djeci sa srčanim tegobama. Onda je naravno došla korona,” priča RIT-ov profesor Domagoj Nikolić, “Ali, ostali smo na nogama, pokupili krhotine s poda i krenuli dalje.” Prošlog tjedna na u partnerstvu s Dubrovačkom pivovarom (Dubrovnik Beer Company, DBC) studenti RIT-a napravili su i flaširali breweRIT pre-prohibition lager. “S obzirom na sve okolnosti, uopće nije loše ispalo!”,kaže Nikolić, koji brewerIT pre-prohibition lager opisuje kao glatko, blago kremasto pivo srednje gorčine i s voćnim notama, koje ima visoki gastronomski potencijal.
Posebnu vrstu ječma za lagere dubrovačkim je studentima donirao Domoy Farm iz upstate New Yorka. Ječam su prebacili u jednu od najboljih američkih sladara, Valley Malt u Bostonu. Tamo su u suradnji s Amerikancima napravili slad u šarama, s posebnim aromama orahovog, bukovog i trešnjinog dima. Paralelno su nabavili specifične sastojke nedostupne u Europi, poput biskvitne zobi, medenog slada, čokoladne pšenice i čokoladnog kukuruza.
Iz Amerike su ih dostavili Dubrovačkoj pivovari, gdje su studenti s lokalnim craft pivarima skuhali breweRIT. Osim što evocira predprohibicijska vremena, dizajne etikete komentar je turbulentnog vremena u kojemu je pivo nastalo. “Vrlo je u skladu s čitavim craft pokretom, jer se kontrakultura dijelom prebacila u mikro pivovare i uličnu hranu gdje smo svjedočili nečuvenoj eksploziji kreativnosti u posljednjem desetljeću,” dodaje Nikolić.
Trenutno su prodaji vaučeri kojima studenti planiraju pokriti troškove projekta, vaučeri se u Dubrovačkoj pivovari mogu zamijeniti za ovo pivo s jako zanimljivom pričom, koje je dostupno i u dostavi.