Godinama se suzdržavamo ozbiljnije pisati o Dinari, lancu zagrebačkih pekarnica. Naime, prije dvadesetak godina kad smo se doselili u kvart blizu Britanskog trga, u Dinari u Ilici svakodnevno smo kupovali dugačke, genijalne i vrlo skupe kruhove tamnosmeđe do crne boje i guste teksture, pa goleme vlažne teške kukuruzne kruhove koji kao da su došli s placa, pa mekane, slasne i zaista putraste puter štangice, pa zlatne bogate male brioše.
Prije dva desetljeća Dinara je predstavljala jedinu oazu kakve takve pekarske kulture u Hrvatskoj. Okej, Dinara ni onda nije pekla sourdough ni pravi francuski baguette, ali je definitivno bila najbolja ili jedna od dvije tri najbolje pekarnice u Zagrebu. No, stvari su vrlo brzo počele odlaziti k vragu.
Prvo, Dinara je proširila asortiman na hrpu trećerazrednih proizvoda: njene “pizze”, punjena lisnata tijesta, krafne i neki drugi pokušaji kolača često su gori od slične robe iz supermarketa. Zbog tako širokog, posve nediskriminativnog asortimana, Dinara je izgubila bilo kakvu osobnost, pa sada izgleda kao inferiorna verzija većih lanaca poput Mlinara i Pan Peka. Drugo, kvaliteta Dinarinih bazičnih proizvoda strahovito se urušila. Prije dva tjedna u Dinari na autobusnoj stanici u Heinzelovoj kupili smo tri pereca sa sirom. Sva tri morali smo baciti, jer ih nismo mogli zagristi. Bili su toliko tvrdi, da ih se moglo razbiti valjda jedino čekićem.
Danas, u utorak navečer, na Dolcu smo kupili nekoliko puter štangica koje su, nažalost , bile prilično stare pa su se jako mrvile, a iznutra su se vidjele one ružne bijele pore koje jasno svjedoče da se radi o ustajalom pecivu, kakvo se ne bi smjelo prodavati. Da ne govorimo o tome kako Dinarine puter štangice imaju, iz godine u godinu, sve jači okus po margarinu.
Najveći hrvatski pekarski lanci u vlasništvu su stranog kapitala, što im daje niz financijskih komparativnih prednosti. Dinara se, nažalost, sa svojom moćnijom konkurencijom bori konstantnim rušenjem kvalitete, što bi razmjerno brzo moglo dovesti do propasti jednom omiljenog pekarskog branda.