Ovih smo dana objavili članak o opatijskom hotelu Continental, za koji smo ustvrdili kako zavređuje tri, a nipošto četiri zvjezdice s kojima se hvali i nastupa na tržištu. U tom smo tekstu konstatirali kako većina opatijskih hotela, uključujući one s pet zvjezdica poput Mozarta, Ambasadora i Milenija, zapravo zaslužuju po zvjezdicu manje. Zamolili smo Ministarstvo turizma da nam da informaciju o točnim kategorizacijama hotela, za koje je isključivo odgovorno. Uputili su nas na klasifikaciju koja je trenutno valjana, javna i dostupna na web stranicama ministarstva. I kada je riječ o opatijskim hotelima, ta je klasifikacija blago rečeno kaotična. Prvo upada u oči da Kvarner, jedan od najpoznatijih opatijskih hotela, koji je potpuno preuređen 2014. godine i od 2017. postaje hotel za odrasle, u službenoj kategorizaciji ima tek dvije zvjezdice, što može biti samo stari podatak iz vremena prije obnove Kvarnera koji nije ažuriran, jer Kvarner danas uglavnom zaslužuje svoje četiri zvjezdice (ne računajući loše osoblje).
Budući da je riječ o novom dokumentu u koji su uvršteni i hoteli Navis otvoren krajem 2015. i rovinjski Amarin otvoren u kolovozu 2016, čini se da je netko u državnoj upravi zaboravio unijeti novu kategorizaciju za Kvarner. Nadalje, opatijski hotel Palace-Bellevue u kategorizaciji Ministarstva ocijenjen je s tri zvjezdice što nam se čini realnim, ali se reklamira kao hotel s četiri zvjezdice. Ne znamo je li i ovdje riječ o pogrešci Ministarstva ili vlasnici opatijskog Bellevuea namjerno ignoriraju kategorizaciju. Posebno je zanimljivo da u dokumentu Ministarstva turizma o kategorizaciji hotela uopće nema opatijskog hotela Continental. U komentaru na članak o tom hotelu na Kultu Plave Kamenice, jedna je čitateljica upozorila da su Continental, kao i obližnje vile Melia i Magnolia, prema zadnjem rješenju o kategorizaciji iz 2015. godine kategorizirani kao depandanse Grand hotela 4 opatijska cvijeta, te nose 3 zvjezdice, dok glavne zgrade hotela, Villa Camelia i Royal, nose 4 zvjezdice. Continental se, međutim, na službenoj web stranici Milenij grupe navodi kao samostalni objekt klasificiran kao hotel sa četiri zvjezdice. Svugdje na internetu taj se, za Ministarstvo nepostojeći hotel u strogom centru Opatije, reklamira kao hotel sa četiri zvjezdice. Od Ministarstva turizma zatražili smo objašnjenje za ta odstupanja, dobili smo odgovor da će načelnik odgovoran za klasifikaciju provjeriti spomenute slučajeve. Neki hoteli dobili su privremena rješenja o kategoriji pa je još ne bi smjeli isticati, rekli su nam u Ministarstvu. Sve detalje najavili su idući tjedan nakon što istraže stvari na terenu. Objavit ćemo ih čim ih dobijemo.
Naposljetku, u nizu ovih zbunjujućih službenih podataka o kategorizaciji opatijskih hotela, ostaje činjenica da je Ministarstvo turizma dodijelilo pet zvjezdica hotelima Ambasador, Mozart i Milenij. Nažalost, niti jedan od ta tri hotela ni po kojem ozbiljnom međunarodnom standardu ne zaslužuje pet zvjezdica. Razumijemo da je ljudima u Ministarstvu teško deklasificirati pojedine hotele, te da su izloženi stalnom lobiranju njihovih vlasnika i lokalnih političara koji bi skidanje zvjezdica doživjeli kao težak udarac i put u eventualne ozbiljne poslovne probleme. Međutim, pristajući na pet zvjezdica za ta tri hotela, Ministarstvo turizma ruši kriterije kvalitete hotelijerstva u Hrvatskoj, a sustav kategorizacije hotela čini nevjerodostojnim i faktički bezvrijednim. U svakom slučaju, posve je nesporno da je Kvarner , koji je eto tko zna kako službeno označen s dvije zvjezdice, trenutno mnogo bolji hotel od Ambasadora, kojem je Ministarstvo dodijelilo pet zvjezdica. Kvarner i Ambasador u vlasništvu su iste hotelske grupe. Riječ je o Liburnija Hotelima.