Nedavno su profile braće Čučković, vlasnika poznate obiteljske mesnice iz Viškova kraj Rijeke, napali vegani. Zvuči kao NewsBar na loš dan, ali grupa ljudi koji se na Facebooku predstavljaju kao vegani, zaista je na njihovim Facebook profilima pokušala započeti raspravu o ubijanju i jedenju životinja. Dosta jednostranu raspravu, u kojoj je bilo tako neugodnih prijetnji da su o cijeloj priči izvještavali news portali. Mesar Dejan Čučković prekinuo je napade u svom poznatom stilu, na oduševljenje vojske fanova koji prate Čučkoviće i njihove mesarske bravure. U zadnje vrijeme u inbox Kulta Plave Kamenice, svaki put kad spomenemo steak, farmu ili napišemo nešto o mesu, stigne nekoliko reakcija s linkovima na video snimke najužasnijeg mučenja životinja snimljene u raznim klaonicama u svijetu. Ove vrste radikalnih ideoloških kampanja postale su dio folklora gastro interneta. A najveća meta su fast food lanci i masovni proizvođači hrane. Cijena dobrih community managera u tom biznisu raste, neke kompanije se aktivno brane, neki ignoriraju napade, a KFC je nedavno odlučio vratiti istom mjerom.
U novoj viralnoj kampanji, KFC trola zagovornike clean-eatinga, kojima su njegovi granderi i zingeri jedna od omiljenih meta. Clean eating je generički pojam s početka pokreta za bolju prehranu, koji obuhvaća niz ideja, od organskog uzgoja do uvođenja tradicionalnih kvalitetnih namirnica iz raznih dijelova svijeta u zapadnu prehranu (superfood). Iako je pokret za bolju prehranu u s vremenom napredovao, nametnuo nove kriterije u proizvodnji hrane, promijenio restoransku industriju i promovirao ideju održivosti na tržištu, clean eating ostao tek isprazna marketinška poštapalica kojom se promoviraju proizvodi, režimi prehrane i blogeri koji nemaju puno veze s boljom prehranom, a često ni s hranom uopće. Naprotiv, pod egidom clean-eatinga u zadnjih je deset godina u javnosti proširen alarmantan broj dezinformacija, od paranoje od glutena do paleo teorije koja tvrdi da bi uvođenjem prehrane neandertalaca u današnji život čovjek reaktivirao zamrli dio DNK i vratio se u optimalno stanje. KFC-ova nova kampanja parodira blogere koji promoviraju clean-eating, s izmišljenim likom Figgy Poppleton Rice, “fanatikom clean-eatinga” i “connoisserkom karfiola.” Figgy na svom blogu, Twitteru i Instagramu dijeli besmislene recepte i savjete poput “Moj trenutni favorit je ovaj kelj s krekerima od riže i vodom”. Ne zna se je li kampanja #CLEANEATINGBURGER puna hashtaga #CleanEating #Diva i #yummo povezana s nekim od njihovih proizvoda. Ovo su trenutni hitovi:
My dairy alternative milkshake brings all the boys to the yard #CleanEating #Diva #DairyFree #Wellness pic.twitter.com/5y3xN0uKSD
— Figgy Poppleton-Rice (@figgypop_rice) February 21, 2017
Coming Monday: the #KFCcleaneating Burger – made in collaboration with @figgypop_rice pic.twitter.com/EjFCnNx6NY
— KFC UK & Ireland (@KFC_UKI) February 23, 2017