Više od četrnaest tisuća boca bordoških vina krenulo je vlakom iz Lyona u Bordeaux otvarajući novu izravnu željezničku liniju između Lyona i Wuhana u Kini. Dio je to kineske strategije “Novog puta svile” u sklopu koje Kina otvara niz izravnih linija kojima će svoje industrijske gradove željeznicom spojiti s Europom. Riječ je o vrlo ambicioznoj inicijativi koju u Francuskoj ovoga tjedna otvara Bordeaux. Vina će putovati 16 dana preko Istočne Europei Rusije, piše DecanterChina.com. Linijama upravlja operater Wuhan Asia-Europe Logistics (WAE) kojega je imenovala kineska vlada.
Vlak iz Wuhana za Lyon ići će dva puta tjedno, a u suprotnom smjeru jednom tjedno. Vina se iz Europe u Kinu sada izvoze brodovima preko Šangaja i put traje 35 dana. Ova ambiciozna inicijativa s vlakovima mogla bi značajno promijeniti europski izvoz vina, posebno za manje vinarije koje ne mogu same puniti brodske kontejnere. WAE je najavio posebne usluge koje će olakšati spajanje pošiljki za vlakove. Od pokretanja teretnih linija 2011. pod upravom državnog China Railway Expressa u EU je stiglo 1881 vlakova ali samo ih se 502 vratilo s teretom iz Europe.
Iz Wuhana je ove godine u Europu stiglo 99 ekspresnih teretnih vlakova kojima upravlja WAE, 85 od njih vratilo se u Kinu s uvoznim proizvodima poput automobilskih guma, elektronskih uređaja i mliječnih proizvoda iz Njemačke, Francuske, Nizozemske, Poljska,Rusije i Bjelorusije. Kina do 2020. svake godine planira lansirati 5000 novih izravnih linija za EU i proširiti broj hubova u Europi. Trenutno njihovi vlakovi dolaze u Hamburg, Varšavu i Madrid.
Vlakovi su definitivno jeftiniji transport od aviona i brži od brodova, ali za vinsku su industriju problematični, jer se smatra da vibracije mogu ugroziti kvalitetu manje stabilnih vina. Nema čvrstih znanstvenih dokaza za to, ali nitko ne želi riskirati. Kinezi su zato dizajnirali posebne kontejnere sa zračnim jastucima, klima uređajima i digitalnim sustavom praćenja temperature. Još veći problem je cijena. Brodovi su i dalje najjeftiniji prijevoz za vinare, posebno ako se uzme u obzir da se u Kinu izvozi velik broj komercijalnih vina koja nemaju manevarskog prostora u formiranju cijena. Proizvođačima takvih vina brzina i sigurnost dopreme vlakom ne znači puno ako im Kinezi ne ponude cijene konkurentne brodarima. To će biti glavni izazov kineskih željezničkih operatera.