Turizam je, dakle, jedini ekonomski sektor koji nam sigurno donosi novac i koji pouzdano raste. Veći dio Hrvatske izravno ili posredno živi od turizma. Turizam je, naravno, uslužna djelatnost, a konobarski je posao jedan od najvažnijih u ugostiteljskoj i turističkoj industriji.
Donekle je očekivano da takvo što ne razumije katolički redovnik, koji je prije par mjeseci javno prosvjedovao zato što se navodno pretvaramo u naciju slugu. No, potpuno je nerazumljivo da masovni mediji, koji svakodnevno izvještavaju o rastu turizma i o manjku radne snage u turizmu i ugostiteljstvu, posprdno pišu o “konobarenju” kao o trećerazrednom poslu, kao što smo zadnjih dana mogli pročitati čak i u uvodnicima nekih mainstream novina, poput Večernjeg lista.
Prvo, konobarski posao u hotelima, restoranima i barovima spada među složenije, a ne jednostavnije poslove, jer obuhvaća niz stručnih znanja o hrani i piću, znanja stranih jezika i osjećaj za komunikaciju i psihologiju. Konobar je taj koji gosta čini zadovoljnim ili nezadovoljnim. Drugo, zaista je nevjerojatno da hrvatska javnost toliko podcjenjuje profesiju koja čini samu kičmu najvažnije hrvatske industrije. Dok će se god konobarski posao u Hrvatskoj smatrati nižerazrednim, logično je da ćemo patiti od manjka radne snage u turizmu i ugostiteljstvu.