Najbolja hrvatska kuharska škola, sisački Kulinarski institut Kul IN, otvorio je novi program Kulinarskog menadžmenta. Program je otvoren u suradnji sa Zagrebačkom školom ekonomije i menadžmenta (ZŠEM), kao prvi primjer obrazovanja budućih chefova za poslovno upravljanje kuhinjama i restoranima.
Ovaj program vrlo je važan za hrvatsku restoransku industriju. Naime, jedan od najvećih problema hrvatskih restorana upravo je očajno neznanje chefova, nerijetko i vlasnika restorana, o financijskoj i poslovnoj održivosti restoranskog biznisa. Od sastava menija i politike cijena do definiranja koncepata, vođenja timovai organizacije nabave, prevelik dio hrvatskih restorana posluju kao kratkotrajni špekulantski pothvati s jedinim ciljem otimanja što više novca od turista, ili kao naivni, neodrživi entuzijastički projekti koji unatoč dobrim namjerama tonu u roku godine do dvije dana.
Takva industrija iscrpljuje i obeshrabruje talente i ne može ostvariti ambicije najboljih kuhara, sommeliera, konobara i voditelja restorana, pa ih gubi. S obzirom na prirodne predispozicije Hrvatska može razviti dobru, stabilnu i europski relevantnu restoransku industriju koja stvara profit, zapošljava ljude i diže vrijednost poljoprivredi i lokalnim zajednicama. No, da bi se to dogodilo ljudi koji vode restorane moraju znati kako se restoranski biznis vodi.
“U zadnje vrijeme postaje jasno da chefovi i ugostiteljski profesionalci osim kreativne kulinarske strane moraju vladati poslovnim i poduzetničkim vještinama žele li u potpunosti razviti svoj potencijal,” kažu u Kul IN-u. U mailu koji su poslali svojim bivšim polaznicima, pitaju i odakle početi i kako se snaći u toj izazovnoj ali nužnoj kombinaciji kulinarstva i menadžmenta. Evo što nude.
Polaznici će u Kul IN-u provesti dva mjeseca učeći osnovne kuharske vještine od obrade mesa do kuhanja tjestenina, a zatim tri tjedna na ZŠEM-u gdje će učiti kako restorani funkcioniraju iz pozicije menadžmenta. Kroz studije slučaja i primjere obuhvatit će sve relevantne teme, od planiranja i organizacije, razvoja poslovnih ideja do komunikacije i motivacije ljudi te marketinga.
Kuhari koji su već završili Kul IN pohađaju samo dio programa na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta. Do kraja programa chefovi bi trebali dobiti osnovna znanja za uspješno vođenje kuhinja i restorana, ali i znanja koja će im pomoći u pregovorima za posao, promociji na tržištu rada, traženju i izboru investitora ili naprosto u tome da postanu osvješteniji članovi restoranskih timova koji razumiju posao od kojeg žive. Program počinje 19. listopada