Laurent Perrier velika je vinska korporacija, koja je još uvijek donekle u privatnom vlasništvu francuske obitelji De Nonancourt. Laurent Perrier treći je najprodavaniji šampanjac na svijetu iza Moët & Chandona i Veuve Clicqouta. Može se kupiti u svakom aerodromskim dućanu i u većini ambicioznijih europskih supermarketa. LP ima interese u velikim hotelskim kućama i distribucijskim firmama i općenito govoreći, nema baš dobar imidž u svijetu modernih šampanjaca; taj su svijet oblikovali sommelieri i kritičari koji vole ili Krug i Bollinger ili growers šampanjce, a poštuju Cristal, Salon, Dom Perignon i Clos de Goisses, možda još dva tri prestige cuveea.
No, Laurent Perrier, osim što je od 1989. vlasnik jedinstvene kuće Salon, ima autentičan i snažan argument za kandidaturu u najuži vrh najboljih šampanjskih tvrtki na svijetu. Riječ je o Grand Siecleu, prestige cuveeu koji je prvi put predstavljen javnosti prije 60 godina u rujnu 1960. u povodu 300 godišnjice vjenčanja Louisa XIV, Kralja sunca.
Voltaire je Louisa XIV smatrao najznačajnijim francuskim kraljem zbog ekonomskog i pravnog napretka koji je donio zemlji, a njegova se era naziva velikim stoljećem, Grand Siecle. Sama šampanjerija Laurent Perrier nastala je 1812. godine, otprilike stoljeće poslije smrti Kralja sunca (Louis je umro 1715.) Do početka Prvog svjetskog rata Laurent Perrier vodila je Mathilde Laurent Perrier, supruuga nasljednika originalnog vlasnika.
Između dva rata Laurent Perrier preuzela je obitelj Nonancourt, koja je bila blisko povezana s Lansonima, još jednom važnom šampanjskom obitelji.
Bernard de Nonancourt, jedan od slavnijih junaka Pokreta otpora, direktor Laurent Perriera postao je krajem 1948. godine. Tadašnji LP bio je relativno mala i ne baš čuvena šampanjerija. Bernard de Nonancourt vodio je Laurent Perrier sve do 2005. godine, kad je LP već prerastao u moćnu korporaciju s prometom od oko 200 milijuna eura (danas je taj iznos mnogo veći ). Nonancourt se umirovio u 85 godini. Umro je u devedesetoj. Uspjeh Laurent Perriera pripisuje se njegovoj energiji, hrabrosti i inovativnosti. Laurent Perrier razvio je jedan od prvih široko dostupnih non vintage rosea, koji je i danas zaštitni znak tvrtke. Laurent Perrier jedna je od prvih velikih kuća koja je ušla na nišno tržište brut nature šampanjaca. No, povijesno najvažnija Nonancourtova inovacija svakako je bio Grand Siecle, kontinuirano jedan od najboljih šampanjaca na svijetu.
U veličanstvenost Grand Sieclea ponovo smo se uvjerili prošle subote, kad smo kod kuće otvorili buteljku iz serije 24. Grand Siecle 24 vino je koje ujedinjuje eleganciju i blagu zadimljenost Dom Perignona sa snagom, visokim kiselinama i dubokim vinskim aromama i okusima karakterističnima za Grande Annee i RD šampanjce kuće Bollinger. Popili smo ga uz sushi i sashimi iz Tekke, a osobito se dobro složio s masnom tunom.
Zašto Grand Siecle spada među najvažnije šampanjce na svijetu? Prvo, Grand Siecle jedan je od šampanjaca koji su utemeljili kategoriju prestige cuvee. Prije Grand Sieclea jedini prestige cuvee na cijelom šampanjskom tržištu bio je Dom Perignon, a skupa s Grand Siecleom na scenu su upravo stizali obnovljeni Cristal i Taittingerov Comtes de Champagne. Drugo, i važnije:, kako u svojoj iznimno važnoj knjizi World Encyclopedia of Champagne and Sparkling Wines upozorava Tom Stevenson, Grand Siecle prvi je šampanjac nastao miješanjem tri deklarirane berbe (podsjetimo, u Champagni ne mora svaka godina deklarirati kao berba).
Koncept Grand Sieclea svodi se na de Nonancourtovu tezu kako priroda nije savršena, jer skoro svakoj berbi nešto nedostaje. Stoga, da bismo proizveli najbolji mogući šampanjac, trebamo pomiješati najbolja i najtipičnija vina iz tri vremenski bliske berbe koja se međusobno nadopunjuju.
Ta je ideja u ono vrijeme bila revolucionarna, jer su se u Champagni proizvodila ili non vintage vina koja su svake godine bila ista, ili vina s oznakom godine berbe. Grand Siecle uspostavio je sasvim novu, drukčiju logiku, koju danas primjenjuje puno kuća i growera. Uz sve to, Grand Siecle od svojih samih početaka do danas proizvodi se ručno, uključujući i degoržaciju. Dvoznamenkasta brojka označuje izdanje koje je trenutno na tržištu. Grand Siecle 24 sastoji se od berbi 2004. 2006. i 2007. Sve groždje, u ovom slučaju oko 45 posto crnog pinota i 55 posto chardonnaya, dolazi iz grand cru vinograda. Ovaj jako impresivni šampanjac može trajati još najmanje četvrt stoljeća. Laurent Perrierove šampanjce u Hrvatskoj distribuira zadarski Atrox.