Nakon nekoliko većih skandala, talijanske vlasti počele su dosta odlučan udar na prevare u industriji maslinovih ulja. Slučaj je pokrenulo istraživanje talijanskog časopisa za zaštitu prava potrošača Il Test Salvagente. Oni su u laboratoriju carinske uprave u Rimu testirali 20 masovno popularnih brendova čija su ulja označena kao ekstradjevičanska. Utvrđeno je da su neka od najpopularnijih takvih ulja lažno označena i da bi legalno smjela nositi samo oznaku djevičanskih. Udruženje Konsumer Italia i mreža organizacija Rete Consumatori Italia prijavili su slučaj talijanskoj agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja. Testovi koje je provela agencija potvrdili su nalaze, piše portal The Local.
Među kompanijama kojima su izrečene kazne u stotinama tisuća eura su i neka velika imena. Kompanija Deoleo, najveći proizvođač maslinovih ulja na svijetu i vlasnik brendova Bertolli, Sasso i Carapelli, kažnjena je s 300.ooo eura. Lidl je kažnjen s 550.000 eura zbog nepropisnog označavanja na brendu ulja Primadonna, a na listi je i talijanski proizvođač Pietro Coricelli, javlja Olive Oil Times. Ukupni iznos izrečenih kazni kreće se oko milijun eura. Testiranje njihovih ulja pokazalo je da zakonito mogu biti označena samo kao djevičanska, a ne ekstradjevičanska.