Eurospin je relativno mladi talijanski diskonter, koji je tek prošlog ljeta došao na hrvstko tržište, i na širem zagrebačkom području ima samo tri trgovine. Lidl je vodeći europski diskonter s vrlo mnogo trgovina, koji i dalje raste na svjetskoj razini: samo ove godine Lidl, primjerice, u Belgiji planira otvoriti još 22 dućana. Lidl očito konceptualno i operativno mnogo toga radi jako dobro.
[adsense_content_v2]
Međutim, ako segment po segment , odjel po odjel, usporedimo Lidlovo samoposluživanje u Vukovarskoj ulici u Zagrebu sa Eurospinovim supermarketom udaljenim dva kilometra istočnije na Branimirovoj, Eurospin u mnogočemu ostavlja mnogo bilji dojam.
Pojedine elemente Lidla i Eurospina ocjenjivali smo uobičajenim ljestvicom od jedan do pet. Osim samih trgovina, ocijenili smo i prisutnost Lidla i Eurospina u javnosti, dakle njihov PR. Evo rezultata:
Lidl u Vukovarskoj djeluje kao skladište i tek u nekim aspektima kao trgovina. Lidl je uređen po starijim diskonterskim pravilima, koja zanemaruju prezentaciju robe i ugođaj kupovanja. Čak i najskuplja Lidlova roba, poput domaćih steakova, nije posebno istaknuta ni atraktivno izložena, nego je razbacana po dnu hladnjaka.
Eurospin je mnogo pregledniji, uredniji i moderniji. Vitrina sa suhomesnatim proizvodima i cijelim pršutom stvara dojam delikatesnih dućana a ne diskonta, premda pršut koji prodaju ne valja. Odjel s voćem i povrćem izgleda jednako privlačno kao u boljim trgovinama nediskontnih lanaca.
Lidlove su blagajnice brze i korektne
Eurospinovo osoblje najbolji je segment njihove trgovine u Vukovarskoj. Prodavačica na suhomesnstom odjelu ponudila nam je da prije kupnje probamo pršut i sir, što se ne radi ni u skupljim lancima.
Blagajnica nam je, pak, kad smo tražili R1 izlisala kratku šifru kojom možemo dobiti R1 u svakom Eurospinovom dućanu bez da stalno ponavljamo OIB
Najskuplji komadi domaće govedine u Lidlu prilično su žilavi i loše izgledaju.
Meso u Eurospinu izgleda neusporedivo bolje, uredno je i privlačno izloženo, uz bitno veći izbor. Neke su cijene toliko niske da izazivaju sumnju u minimalnu kvalitetu.
Lidl je prije desetak godina imao zanimljiv strani i domaći vinski program. Sjećamo se da su prodavali jedan veoma dobar St.Emilion za osamdesetak kuna, što je bio najjeftiniji negenerički St.Emilion kojeg smo vidjeli u Hrvatskoj. Engleski Lidl ima toliko zanimljiva vina da ih Decanter redovito recenzira. Najinteresantnije vino u Lidlu u Vukovarskoj, Plenkovićev Babić iz 2014, uopće nije bilo izloženo na policama, nego smo ga pronašli kopajući po sanducima ispod polica.
Eurospinov vinski program, osobito onaj talijanski, potpuno je katastrofalan. Magnumi za trideset kuna primjer su najgorih industrijskih manipulacija vinom.
Lidl se već godinama oslanja na brand Primadonna, čija ulja često padaju na laboratorijskim i senzorskim testovima.
Eurosoin drži nešto skuplje talijanske brandove, sa s čijih se etiketa, međutim, ne mogu doznati ni osnovni podaci o porijeklu maslina i ulja.
Lidl u Vukovarskoj katkad drži talijanske i španjolske mesne prerađevine koje mogu biti korektne
Eurospinova prezentacija suhomesnatih proizvoda neusporedivo je atraktivnija od Lidlove, no kvaliteta nas nije impresionirala.
Lidl se u izboru svježeg voća i povrća u zadnjih par godina bitno popravio. No, i dalje je previše robe koja izgleda neprivlačno i nekvalitetno.
Odjel voća i povrća najuredniji je i najatraktivniji u Eurospinovoj trgovini u Branimirovoj. Eurospin drži dosta istih proizvoda kao i skuplji supermarketi, i to po istim cijenama kao skuplji supermarketi, što znači da tu ne možemo govoriti o diskontu.
Lidl je i u Hrvatskoj kao i drugdje u Europi, stvorio vjernu vojsku kupaca koji su gotovo emotivno vezani uz svoje omiljeno samoposluživanje. Lidlove reklamne kampanje sociodemografski su precizno pogođene i toliko agresivne da ih ne možete izbjeći.
Eurpsoin ima dobar slogan koji glasi Pametna kupnja. Međutim, Eurospin kao brend u hrvatskoj je javnosti još prilično nedefiniran.
Lidl u Vukovarskoj doima se umorno i neprivlačno. Lidl je na globalnoj razini često bio primjer diskontera koji duhovito i drsko inovira pa su, primjerice, prije par godina u Francuskoj za Božić prodavali pravi kavijar po smiješno niskim cijenama.
Lidl u Vukovarskoj ostavlja dojam kao da pripada lancu koji se davno pozdravio s bilo kakvim inovacijama. Eurospin pak djeluje moderno, gotovo poletno i nudi dosta širi spektar robe, s tim da pojedini artikli po cijenama ne pripadaju u diskontnu kategoriju.