Lidlov božićni program u zapadnoeuropskim zemljama često je spektakularan duboko subverzivan i izaziva duge redove pred samoposluživanjima. Luksuzna hrana po nevjerojatno prijateljskim cijenama koja se prodaje tijekom božićnih blagdana, jedna je od najvećih atrakcija ovog lanca supermarketa. U nekim slučajevima riječ je o zaista izvrsnim proizvodima, koje Lidl zahvaljujući specifičnom modelu nabave i distribucije može dobiti po zaista povoljnim cijenama.
Lidl je tako zadnjih godina svojim kupcima za blagdane nudio pravi kavijar uz nevjerojatno diskontnu cijenu od 10 eura po limenci. Male limenke kavijara od jesetre iz uzgoja drugdje se ne mogu nabaviti za manje od 50 ili 60 eura.
Ta je Lidlova briljantna diverzija omogućila dosad najvećem broju građana da za Božić uživaju u pravom kavijaru: teško je učiniti bilo što bolje za demokratizaciju luksuzne hrane. Osim pravog kavijara, Lidl na Zapadu već godinama prodaje kavijar od lososa po cijenama od 15 do 30 kuna za staklenku i vrlo pristojne bordeauxe.
Stoga smo se nadali da će se i Lidl, s obzirom na popularnost i promete koje ostvaruje u Hrvatskoj, ovog Božića upustiti u neku barem sličnu akciju, što se nažalost nije dogodilo. Lidlov program pod nazivom Blagdanska čarolija i s posebnom oznakom Deluxe za proizvode koji pripadaju Blagdanskoj čaroliji jest simpatičan, ali nije spektakularan, niti će Lidlu privuci nove kupce.
Na odjelu suhog mesa i sireva Blagdanska čarolija obuhvaća parmski pršut, španjolski jamon serrano gran reserva , salamu od divljeg vepra, paštete s pačjim jetrima i brusnicama, te ponešto engleskih i talijanskih sireva. Cijene pojedinog pakovanja kreću se od 8 do 30 kuna (parmski pršut košta oko 20 kuna) što je dovoljno demokratski da bi se najšira publika upoznala s tom vrstom proizvoda.
Nije nam, međutim, jasno što vrećice ribanih i struganih sireva rade u božićnom segmentu Lidlove ponude, jer na ribani sir zaista ne smijete staviti oznaku deluxe. Zamrzivači pod egidom Blagdanska čarolija sadržavaju najzanimljiviju robu. Tu prije svega mislimo na file divljeg lososa s umakom od kopra dovoljan za bar dvije osobbe koji košta 60 kuna. Divlji losos u Lidlu? To bas nismo očekivali. Pažnju su nam privukle jakovske kapice za 50-tak kuna, moelleux au chocolat te smrznuti macarons za 30-tak kuna.
Bliže blagajni naletjeli smo na velike mlince s himalajskom soli koji nisu puno jeftiniji nego u Sparu, pa na premium tagliatelle u vrećici s mašnom i na neka ulja za aromaterapiju. Sve je to ok, ali nije ništa o čemu bi se pričalo.
Lidl najavljuje da će do Božića pojačavati asortiman Blagdanske čarolije. Mogu li se i Lidlovi kupci u Hrvatskoj nadati kavijaru, makar onom od lososa, i šampanjcu ili nekom pristojnom bordeauxu za mali novac? Vidjet ćemo.