Na samom početku karantene nekoliko je talijanskih i američkih chefova iznijelo tu ideju. Da bi restorani s dugim listama čekanja, ali i svi koji to žele, mogli izdati “obveznice” i tako se financirati dok su zatvoreni. Obveznice su zapravo večere koje gosti mogu kupiti sada i iskoristiti jednom kad se restorani otvore.
Iako je ideja isprva izgledala pomalo bizarno, jedan od najutjecajnijih svjetskih chefova upravo ju je uspješno proveo u djelo. Massimo Bottura u samo 24 sata rasprodao je svih 450 “obveznica” svog restorana Osteria Francescana u Modeni. Oglasio ih je na KitchenQuarantine, Instagram programu na svom profilu, u kojemu iz karantene kuha kućna jela.
Za Corriere della Sera Bottura je rekao da su glavninu obveznica kupili njegovi budući gosti iz inozemstva, što ulijeva dvostruku nadu, da će se ljudi brzo željeti vratiti u restorane i da će htjeti putovati. No, chef s posebnim zadovoljstvom naglašava da su značajan broj večera unaprijed platili i Talijani.
Ova inicijativa, kaže Bottura, zapravo i nije poslovna, iako je svakom restoranu više likvidnosti sada spas. “Najvažnija mi je nada, poticaj,” tvrdi Bottura, “Vidio sam da ljudima nedostaje Italija i da jedva čekaju da se vrate. Zato razmišljam o tome da izdam još obveznica.”Sutra, na uskršnju nedjelju, Osteria Francescana izdat će još 100 paketa koji se mogu kupiti na njihovoj web stranici.
S Botturinim obveznicama kupac dobiva cijelo iskustvo. Ponuda je podijeljena u četiri proizvoda. Paket s večerom i boravkom u hotelu Maria Luigia košta 1250 eura za dvije osobe. Paket Francescana plus Franceschetta (Botturin bistro) košta 1.050 eura za dvoje, bistro paket koji uključuje samo večeru u Osteriji Francescani košta 950 eura za dvoje, dok se ručak ili večera u Franceschetti plaća na osnovi menija. Svi vlasnici obveznica svoje termine mogu iskoristiti do 30. prosinca 2021. i imaju prednost u rezervacijama jednom kad se otvore.
“Ljudi kad dođu kod nas otkriju cijeli jedan teritorij, putuju s nama po našem kraju,” kaže Bottura. I Rene Redzepi je svoje goste koji su već platili večere zamolio da ih zadrže i odaberu neki budući termin, a razmišlja i o potpuno novom konceptu iskustva u Nomi. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li i drugi slavni restorani odabrati ovaj način prodaje i koliki će biti interes.