Predsjednik McDonald’sa Ian Borden na online press konferenciji je predstavio novi McDonald’sov globalni proizvod. Burger od biljne alternative mesu, nazvan McPlant. U Kanadi su već testirali P.L.T. burgere s pljeskavicama Beyond Meata, najpoznatijeg svjetskog brenda u ovoj kategoriji. No, lansiranje McPlanta ukazuje da je McDonald’s ipak odlučio raditi vlastite veganske burgere.
[adsense_content_v2]
Nisu otkrili kako se McPlant proizvodi ni od čega, a medije to nije previše ni zanimalo. Kao i publika na društvenim mrežama, ostali su osupnuti imenom. McPlant. Kao da McDonald’s misli da svoj prefiks može nalijepiti na sve, uključujući kompletan biljni svijet. Naravno, McPlant je odmah postao predmet memeova i skepse. Najgore su reagirali upravo ciljani kupci, vegani, optužujući McDonald’s za predrasude i pokušaj podilaženja najniže razine.
just ordered the mcplant https://t.co/phyUt86z9j pic.twitter.com/RwtvJImcBQ
— Logan Hall (@loganclarkhall) November 9, 2020
Mcdonalds bouta drop some 🔥 If the new McPlant lookin like this, I'm copping 10 of these fs 👀 pic.twitter.com/9EGjqpKaob
— STIIIZY (@stiiizy) November 9, 2020
You know damn well that McPlant won’t be vegan. Can’t even get vegan fries.
— Tofu Cat Daddy 🌱 (@gordovegan) November 9, 2020
.@thatbilloakley Inside the boardroom where they came up with the #McPlant: pic.twitter.com/lNVaw4g8zJ
— Mitch Jones (@ComicMitchJones) November 9, 2020
Manje smiješno bilo je dioničarima Beyond Meata čije su se dionice strovalile nakon McDonald’sove objave.
McDonald's says it expects to launch a plant-based product line called "McPlant"; Beyond Meat shares plunge more than 6% https://t.co/RqHoNi62d1 pic.twitter.com/XRV3GzR47w
— CNBC Now (@CNBCnow) November 9, 2020
I brzo oporavile nakon što je glasnogovorništvo Beyond Meata objavilo da je McDonald’s svoj bezmesni burger razvio u suradnji s njima.
Beyond Meat shares turn sharply higher after spokesperson for the company says “Beyond Meat and McDonalds co-created the plant-based patty which will be available as part of their McPlant platform."https://t.co/RqHoNhOrlt pic.twitter.com/cVkE7m5hAf
— CNBC Now (@CNBCnow) November 9, 2020
U zadnje dvije godine skoro svi važni fast food lanci izišli su sa svojim verzijama burgera od biljnih alternativa mesu. Neki su surađivali s Impossible Meatom, neki s Beyond Meatom, neki s drugim startupima. Trend se neće zaustaviti. U samo nekoliko godina, veganske imitacije mesa osvojile su publiku. Iz raznih razloga, od zdravstvenih i etičkih do jednostavne potrebe za novim ili građanske svijesti o očuvanju okoliša. High-tech proizvodnja omogućila je biljne imitacije mesa osebujnog okusa i teksture slične mesu.
Za prave ljubitelje mesa to si u dalje slabe kopije, ali za sve veći broj ljudi koji se opredjeljuje za manje ili ništa mesa u prehrani, nove alternative su puno poželjnija opcija od blijedih pljeskavica od graha, soje i ječma koje ni izdaleka nisu podsjećale na zadovoljstvo koje pruža pravi mesni burger. Samo u Americi, biljne alternative prihvatilo je 40 posto kupaca, što je ogroman potencijal. Europa ne zaostaje puno.
McDonald’s je svoj McPlant najavio kao početak velike reforme menija u smjeru zdravije hrane i više veganskih opcija. No, čini se da će se prvo morati suočiti s reakcijama na svoj prilično nezgrapan brending.